• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel sheets lopen door elkaar heen

• Onderwerp starter Onderwerp starter drive
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
In Excel heb ik een sheet gemaakt met mijn werktijden en loon. Dat is van 2014, 2015 en 2016. Afgelopen donderdag heb ik mijn gemiddelde loon uitgerekend en dat ging goed. Nu wilde ik mijn gemiddelde werktijden uitrekenen en ik zie dat de sheets van 2015 en 2016 door elkaar heen lopen. Ik snapte er niets van tot ik zag dat die 2 sheets gegroepeerd waren. Ik heb hem voor de zekerheid opgeslagen als ... en ik heb hem een andere naam gegeven. Nu had ik de groepering opgeheven, maar het staat nog steeds door elkaar heen. Ik wilde het handmatig verwijderen, maar nu kan ik weer heel veel opnieuw intypen. Mijn dochter wil beweren dat het waarschijnlijk in alle Excel bestanden is dat het gegroepeerd staat waardoor je van meerdere bladen de gegevens verwijdert.

Is er geen makkelijker manier om die sheet weer goed te krijgen zonder dat je alles opnieuw moet invoeren?

Als je het bestand even hier plaatst. Dan wil er vast wel iemand naar kijken.

Dat ga ik nog wel doen, maar zonder het geld wat ik heb verdiend. Dat hoeft niemand te weten.

Ik probeer het bij te voegen, maar dat lukt niet. Wie weet hoe ik een Excel sheet moet toevoegen?

Klik op Ga geavanceerd en vervolgens op de paperclip. Of klik op Reageer op bericht en vervolgens op de paperclip.

Dat had ik geprobeerd, maar dan krijg ik alleen maar afbeeldingen en niet de Excel sheet die ik heb gemaakt.

Je zal dan wel even moeten bladeren naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.

Wat je precies gedaan heb kan ik uit dit bestand niet afleiden. Als tip wil je meegeven om alle gegevens dus onafhankelijk van welk jaar dan ook in te voeren in één tabel. Met een draaitabel kan je dan vrij eenvoudig verschillende selecties maken. Zie in het voorbeeldje 'Blad1'

Afhankelijk van jouw windows versie en instellingen kan je mogelijk een vorige versie van het bestand herstellen. Of even een backup terug zetten.

Bijlagen

maar zonder het geld wat ik heb verdiend. Dat hoeft niemand te weten.
in bijlage zijn we het toch te weten gekomen:)
voor zover ik de bijlage heb nagezien gaat het enkel over week 31 in 2015 en dit over 3 dagen. klopt dit?

Als je het bestand hebt opgeslagen dan zijn de wijzigingen permanent. Je zou wel in Windows verkenner op je bestand kunnen rechtsklikken en Eigenschappen (properties) kiezen. Kijk eens op de tab Vorige versies of daar nog voorgaande versies van je bestand staan en probeer daar enkele van (van nieuwste naar oudste) totdat je er een vindt die geen groupering heeft. Dat is je laatste betrouwbare "kopie".

Oops, ik zie dat ik het verkeerde bestand heb verstuurd. :o Er is geen tab vorige versies.

Laatst bewerkt:
Dan resteert of je laatste backup (die heb je toch zeker? :-) ) of opnieuw doen helaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan