• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel show value help

Status
Niet open voor verdere reacties.

serdiss

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2017
Berichten
5
Goedenmiddag heren en dames.
ik heb een formule vraag waar ik niet uit kom
ik zal eerst de situatie scheppen
ik heb in cell A1 tot en met A20 value's staan van 0 tot 5.400.000.000. Daarnaast staat een naam. dus van B1 tot en met B20 staan namen van personen.
nu zou ik graag in een andere cell. laten we zeggen H1 tot en met H20 de value laten zien wanneer deze tussen 0 en 25,000,000 is. hierbij wil ik dan meteen de appropriate naam van diegene ernaast zetten in cell I1 tot en met I20
(dus 1 entry per range van 0 25,000,000)
Is dit mogelijk? hartelijk dank voor een eventueel antwoord
 
hoi serdiss,

voor wat ik begrijp heb jij in kolom A numerieke waardes, in kolom B namen.
als de waarde van A tussen 0 en 25.000.000 ligt moet deze ook te zien zijn in kolom H
en als kolom H een zichtbare waarde heeft dan moet de waarde van kolom B te zien zijn in kolom I.

is dat wat jij hebben wilt?

in dat geval zit er een mogelijke uitwerking in de bijlage.
anders moet je misschien even een voorbeeldje maken van wat je precies hebben wilt.

in het bestandje heb ik alleen rij 1 gevuld. je zou de formule natuurlijk kunnen doortrekken naar beneden.
 

Bijlagen

  • serdiss.xlsx
    8,5 KB · Weergaven: 32
hoi serdiss,

voor wat ik begrijp heb jij in kolom A numerieke waardes, in kolom B namen.
als de waarde van A tussen 0 en 25.000.000 ligt moet deze ook te zien zijn in kolom H
en als kolom H een zichtbare waarde heeft dan moet de waarde van kolom B te zien zijn in kolom I.

is dat wat jij hebben wilt?

in dat geval zit er een mogelijke uitwerking in de bijlage.
anders moet je misschien even een voorbeeldje maken van wat je precies hebben wilt.

in het bestandje heb ik alleen rij 1 gevuld. je zou de formule natuurlijk kunnen doortrekken naar beneden.

Dit is exact wat ik wil haha :) alleen ik zie dat dit niet werkt in de google docs spreadsheet. dit vanwege dat ik het ook wil delen online (had ik mss moeten specifieeren) ik test het meeste in excel omdat het wel overdraagbaar is maar dit niet?
hartelijk dank trouwens alvast!
 
Het onnodig quoten mag je wel achterwege laten. Laat even in een eigen document zien wat er niet werkt, wat de opzet en het gewenste resultaat is.
 
Google docs werkt niet met Nederlandse formules idd.
je moet de formule dan even vertalen. =als(en()) wordt dan =if(and())

dan zou die het ook in google docs moeten doen.
 
Dan krijg ik helaas een parseer fout :< dank voor uw hulp trouwens!
 
Tja dat zou kunnen met een formule maar is het niet veel makkelijker om de gegevens gewoon te sorteren op van klein naar groot?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan