• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel slaat langzaam op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiennes

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Beste kerels!,

Ik heb een Excel bestand van 142Kb wanneer ik deze op de server opslaat duurt het soms een aantal seconden voordat hij is opgeslagen. Het bestand zelf is niet groot, hoe kan ik dit proces versnellen?
Als het bestand lokaal op mijn pc opslaat is het zo gebeurd.

Laatst bewerkt:
Misschien moet je de nerds op je werk hier eens naar gaan vragen.

Oftewel geen goed begin van je vraag :rolleyes:

hehe;) zo goed meneer? Heb je ook een eventuele oplossing?

Wanneer ik Antivirus Trend Micro uitschakel gaatie nog steeds niet sneller, het duurt gewoon 6 a 7 seconden voordat hij is opgeslagen. Volgens mij hoort dat niet.

Is alles wat je opslaat op de server traag of alleen die ene file?

Ron

Als het bestand lokaal op mijn pc opslaat is het zo gebeurd.
Dan zou ik eens gaan praten met je systeembeheerder want dit is dan klaarblijkelijk geen XL-probleem.

Die schijnt er ook geen oplossing voor te hebben... IS er iemand anders die enig idee hebt hoe het kan. Bij het opslaan maakt Mirosoft Office gebruik van het CIFS-protocool, kan dat geen problemen opleveren in het netwerk met een LAN omgeving?

Antwoord

Sorry.. reactie had ik nog niet gezien.

Ja, bij alle Office documenten; Word, powerpoint en Excel.

Ik heb ook al de optie 'deze schijf indexeren om zoekaacties te versnellen' ook al uitgeschakeld, geen resultaat.
De computer is helemaal uptodate. kan het zijn dat de reactie tijd van de server te lang is? Kan je die versnellen?

Traag netwerk; hier zal de systeembeheerder iets aan moeten doen. Staat die server ver weg?

Ron

De server staat een kantoortje verder, en ligt een LAN kabel verbinding. Overigens als ik een ping opdracht doe naar de server dan krijg binnen 1ms reactie terug. Dus die verbinding is gewoon goed. Wel is het RAM-geheugen helemaal vol op de server zag ik net. Ik denk dat het daar aan kan liggen. Er draait ook Exchange 2007 op. en die gebruikt een gedeelte van de RAM als buffer, als ik de RAM vergroot, gaat Exchange als nog dat geheugen wat over is reserveren als buffer.

Laatst bewerkt:
Mogelijke oplossing.

Wanneer ik het bestand opslaan als 97-2003 werkmap, dan slaat hij wel snel op. Hoe kan het zo zijn als ik hem opsla als een .xls extensie datie dan wel langzaam is?

De vraag van de week :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan