• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel sluit af na wisselen netwerkprinter

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard1970

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hoi,

Op ons werk hebben we Excelbestanden van ruim 20MB en we werken met Excel 2003 en Windows XP. We werken ook met Citrix-servers om in te loggen. Wanneer we in Excel met zo'n groot bestand open de printer wisselen (Bestand > Afdrukken > Naam wisselen, dan duurt dit weg lang en regelmatig levert het een foutmelding op waarbij Excel wordt afgesloten.
Mijn vraag: Wat gebeurt er binnen Excel wanneer een andere dan de standaard printer wordt gekozen?

In het bestand zitten macro's die om de zoveel tijd een backup maken van het bestand in een andere map dan waarin het origineel staat. Dit backuppen duurt even. Nadat bovenstaand probleem zich heeft voorgedaan wil het wel eens gebeuren dat backups niet meer te vinden zijn.

Netwerkbeheer hier heeft geen idee wat er fout kan gaan en ik ook niet.
Heeft iemand ideeën of gerichte vragen die we bij een volgend incident kunnen stellen? Of moet ik deze vragen in een ander subforum plaatsen?

Groeten,
Richard

Ik zie dat deze call nog open staat. Slordig. Sorry.
Probleem is nooit opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan