Excel sluit Outlook 2007 te snel af na opstellen/verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

eyeye

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2012
Hallo,

Al enige tijd maak ik gebruik van een script wat er voor zorgt dat onderdelen uit mijn excel bestand naar verschillende mensen wordt gemaild. Ik heb het script zo opgesteld dat de mails automatisch opgesteld worden, maar dat ik nog wel bij iedere mail zelf op verzenden moet klikken (aangepast script van Ron de Bruin). Dit om te controlen dat alles goed is gegaan en zodat ik nog eventueel wat teks voor bepaalde mensen kan toevoegen. Dit werkt opzich prima, maar ik zit met 1 probleem.

Het probleem is dat als ik bij de laatste mail op verzenden klik Outlook automatisch word afgesloten voordat alle mails verzonden zijn vanuit postvak uit.

Ik ben opzoek naar een oplossing, waarbij outlook pas wordt afgesloten na het verzenden van alle mails.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Ronald

Natuurlijk.

Hierbij een voorbeeld van het bestand wat ik gebruik. Nu met slechts 2 filialen. In de praktijk loopt dat op tot wel 25.

Bedankt.

Bijlagen

Begin met beter gebruik te maken van Excel. het werkblad tabel is overbodig.
Zie de bijlage.

In VBA

in plaats van

Code:
for j=1 to 1000
  x=3
  with createobject("outlook.application").createitem(0)
     .to = ""
     .body =""
  end with
next

gebruik

Code:
  with createobject("outlook.application")
    for j=1 to 100
      with .createitem(0)
        .to

end with
    next
  end with

Bijlagen

Hallo snb,

Ik heb je sugestie ingevoerd in het bestand. Helaas zonder resultaat. Outlook wordt nu zelfs niet eens geopend.

Enig idee?

Ja, toon/plaats je nieuwe code.....

oplossing?

Hallo Eyeye,

heb je inmiddels een oplossing voor je vraag over het te vroeg sluiten van outlook?

Ik zit met hetzelfde probleem.

Mails worden pas daadwerkelijk verstuurd wanneer ik outlook de volgende keer open.

gr

John

Ja ik heb het opgelost door mijn mails automatisch te laten verzenden ".send". En aan het einde van m'n code outlook te openen en excel af te sluiten.

Als ik alles laat verzenden door excel sluit hij dus zelf af en krijg ik het scherm van outlook. Dan wacht ik tot alles verzonden is en sluit ik het venster van outlook.

Hoi,

.send verzend toch wel direct? Dit doet hij bij mij althans wel (zonder outlook te hoeven openen). Vervelende alleen is dat je de mail niet meer kan controleren voordat ie verstuurd wordt.
Ik gebruik nog wel .display, maar mijn vba stopt dan even doordat ik een msgbox "mail wordt verstuurd" heb ingevoegd. Hier moet dan oke geklikt worden en nadat dat gedaan is, laat ik outlook openen met shell ("outlook")

Dit werkt op zich prima, alleen vind ik het jammer dat outlook dan open blijft staan, maar dit is in mijn ogen de minst kwade optie :)

thnx!

John

.send verzend toch wel direct? Dit doet hij bij mij althans wel (zonder outlook te hoeven openen).
Outlook wordt echt wel geopend, alleen onzichtbaar. Wil je Outlook zien, dan moet je .visible=True toevoegen aan de code.
Uiteraard kun je Outlook gewoon sluiten binnen dezelfde procedure, en hoef je niet met Shell te werken.

Hoi octafish,

Ik heb meerdere dingen geprobeerd, maar niets werkt helemaal naar mijn zin.
Ik gebruik nu wel shell, maar kun jij mij een voorbeeldje geven waarin je niet shell gebruikt en waar outlook wordt geopend EN na verzenden weer gesloten?

alvast dank

Outlook wordt inderdaad onzichtbaar geopend. Nu gebruik ik de code om ongeveer 25 emails te verzenden alle met een eigen inhoud en bijlage.

Als de code van start gaat gebruikt hij op de achtergrond outlook en worden de mails gelijk verzonden. Zodra de code klaar is stop hij outlook en dan blijk dat outlook nog geen tijd heeft gehad om de laatse +/- 4 mail te verzenden.

Vandaar dat ik de Shell optie gebruik on outlook te open zodat hij de tijd heeft de outbox te legen.

@sjonnie1974 Je reageert in een vraag van een jaar oud. Bovendien is het niet toegestaan jouw probleem in iemand anders zijn zijn topic te plaatsen. Deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan