Beste excelliefhebbers,
Ik ben al een tijd bezig met het maken van een bestand. Deze is nu erg groot aan het worden, en ik werkte vaak met een automatische autofilter. Ik kwam erachter dat deze maar tot 1000 cellen kon filteren. Dus ik ben bezig codes in vba aan het ombouwen. Dit doe ik ook om excel sneller berekeningen te laten uitvoeren, want met een autofilter gaat het wel heel traag.
Bij de volgende code loop ik tegen een probleem aan:
Het gaat om het vetgedrukte gedeelte, want ik zoek in het werkblad idnummers naar gegevens die bij een kassanummer en filiaalnummer horen. Er moet dus op 2 gegevens gezocht worden. Ten eerste moeten de gegevens voldoen aan gegidnummersfiliaal en ten tweede aan gegfiliaalnummer. En hierbij samen horen gegevens als gegidnummer, gegdatumplaatsen e.d.
Weet iemand wat ik aan de code moet veranderen om de gegevens aan beide voorwaarden te laten voldoen?
Ik ben al een tijd bezig met het maken van een bestand. Deze is nu erg groot aan het worden, en ik werkte vaak met een automatische autofilter. Ik kwam erachter dat deze maar tot 1000 cellen kon filteren. Dus ik ben bezig codes in vba aan het ombouwen. Dit doe ik ook om excel sneller berekeningen te laten uitvoeren, want met een autofilter gaat het wel heel traag.
Bij de volgende code loop ik tegen een probleem aan:
Code:
With Worksheets("idnummers")
[B] Set kassanr = .Range("f5:f3000").Find(gegidnummersfiliaal.Value, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
Set kassanr = .Range("c5:c3000").Find(gegfiliaalnummer.Value, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)[/B]
If Not kassanr Is Nothing Then
gegfiliaalnummeridgegevens.Text = .Range("c" & kassanr.Row)
gegkassanummer.Text = .Range("f" & kassanr.Row)
gegidnummer.Text = .Range("B" & kassanr.Row)
gegdatumplaatsing.Text = .Range("g" & kassanr.Row)
Weet iemand wat ik aan de code moet veranderen om de gegevens aan beide voorwaarden te laten voldoen?