• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel specialist gezocht

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HBZ
  • Startdatum Startdatum

HBZ

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Berichten
62
Hallo,

Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen, maar ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen.
Voor mijn nieuw te starten bedrijf, wil ik een paar excel bestanden maken. Ik heb het grotendeels als staan, maar ik wil het graag nog wat professioneler laten maken. Omdat ik daar zelf niet genoeg kennis van heb, zoek ik iemand die mij daarbij kan helpen.

Wie kan mij helpen daarmee?
 
Stuur maar een PB tje.
Maar in principe mag iedereen dit zien, dus je kunt ook je bestand(en) uploaden met de vraag erbij wat je wilt.
 
Op dit forum zijn genoeg excel experts die je willen helpen.
Begin eens om de bestandjes hier te plaatsen, natuurlijk ontdaan van gevoelige info.
Leg tevens uit wat je bedoeling is.
 
Hallo,
Bij deze het bestand.
Ik zou graag een werkblad - start willen, waarbij de klant kan aangeven over hoeveel maanden de inkomsten en uitgaven ingevuld worden. Vervolgens zou het mooi zijn als in het Jaaroverzicht - invullen het gemiddelde dan ook uitgerekend wordt over die aangegeven maanden. En dat de andere maanden uit het overzicht verdwijnen. Als dit tenminste mogelijk is?

Ook moet het mogelijk zijn, dat men in het jaaroverzicht regels toevoegt. Het bestand moet een eigen werkbestand worden.

Op het tabblad totaal overzicht zou ik graag in de vakjes van de percentages, kleuren willen laten zien. Bijv. rood, oranje, groen staan er nu in, maar het werkt nog niet helemaal goed.

Verder wil ik graag de cellen beveiligen, zodat men alleen de in te vullen velden kan invullen.

En als laatste zou het heel mooi zijn, als het een soort boekje/ verslag wordt, welke omgezet kan worden naar en pdf bestand. Om deze digitaal aan de klant door te kunnen sturen.

In het bestand zelf, heb ik ook nog een aantal opmerkingen geplaatst.
Graag hoor ik of het mogelijk is wat ik allemaal wil, en ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen?
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

Welke versie van Excel ivm .xls
 
Nog 1 aanvulling, ik zou graag nog een tabblad erbij willen, waar de uitgaven op weergegeven kunnen worden, welke men jaarlijks/ per half jaar of per kwartaal betaald. Vervolgens is het handig dat daarachter komt te staan wat het te reserveren bedrag maandelijks moet zijn. Dit mag dan weer verwerkt worden in het jaaroverzicht na besparingen.

En vervolgens op het tabblad automatische boekingen worden weergegeven. Zodat de klant dit tabblad erbij kan pakken en kan invoeren in internetbankieren.

Uiteindelijk is het doel van dit bestand een snel en eenvoudige manier om de financiën in kaart te brengen.
 
Welke versie van Excel ivm .xls
Ik heb zelf nu office 2010. Maar ik wil gebruik gaan maken van office 365.

Goed dat je deze vraag stelt, want hierdoor kom ik gelijk bij een volgend iets. De klanten gaan dit zelf invullen op hun eigen pc. Dan kan je ook te maken hebben met meerdere versies van Excel. Wat is jullie advies hierin?
 
Ik zou zeggen :gebruik wat oudere formules, bv geen Uniek of Filter. Gemiddeld zal iedereen wel minimaal 20 16 of hoger hebben..
 
  • Leuk
Waarderingen: HBZ
Een .xls document is een document met Excel 2003 en lager compatibiliteit.
mvdvlist vraagt eigenlijk of het een document mag worden met compatibiliteit voor Excel 2007 en hoger.
 
Of zonder macro's: .xlsx
 
Het gaat mij erom dat meerdere personen deze makkelijk kunnen invullen. Dit geldt ook voor mensen welke minder begrijpen van Excel.

Ik weet namelijk niet welke gevolgen er zijn voor met en zonder Macro's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan