Ik heb een excel (met hulp) gemaakt waarmee ik de resultaten uit een vragenlijst kan omzetten in een persoonlijke rapportage. De rapportage bevat een gestapelde staaf-grafiek. Een horizontale staaf bestaat uit een grijs deel en een wit deel.
Op de grens van grijs-wit (het einde van het grijze deel = is eigenlijk de behaalde score) zou ik graag een poppetje geplaatst willen zien.
Nu doe ik dat steeds handmatig.
MIJN VRAAG: Is dat ook te automatiseren met een macro zodat het poppetje vanzelf op de score-plaats komt te staan.
Nu ga ik als volgt te werk:
Ik ga naar tabblad 'data'en selecteer een regel
dan kies ik tabblad 'rapport' en schuif alle poppetjes met de cursor toets naar links of rechts zodat ze precies op de scheiding grijs-wit komen te staan.
Op tabblad 'tabelbasis' worden de scores getoond die de basis vormen van de staaf-grafiek
In kolom K staat de scores van de bovenste (dikkere horizontale staaf
In kolom C staan de scores voor de 3 (dunnere) sub-staven
Bjgaand het excelbestand.
Wie kan mij helpen om de poppetjes autmatisch te plaatsen op het moment dat ik in tabblad 'data' een rij kies.
Rob
Op de grens van grijs-wit (het einde van het grijze deel = is eigenlijk de behaalde score) zou ik graag een poppetje geplaatst willen zien.
Nu doe ik dat steeds handmatig.
MIJN VRAAG: Is dat ook te automatiseren met een macro zodat het poppetje vanzelf op de score-plaats komt te staan.
Nu ga ik als volgt te werk:
Ik ga naar tabblad 'data'en selecteer een regel
dan kies ik tabblad 'rapport' en schuif alle poppetjes met de cursor toets naar links of rechts zodat ze precies op de scheiding grijs-wit komen te staan.
Op tabblad 'tabelbasis' worden de scores getoond die de basis vormen van de staaf-grafiek
In kolom K staat de scores van de bovenste (dikkere horizontale staaf
In kolom C staan de scores voor de 3 (dunnere) sub-staven
Bjgaand het excelbestand.
Wie kan mij helpen om de poppetjes autmatisch te plaatsen op het moment dat ik in tabblad 'data' een rij kies.
Rob
Laatst bewerkt: