• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
228
Ik start Excel bestanden meestal door er op te dubbelklikken in de verkenner. Daarbij was het zo dat als je meerdere bestanden aanklikte, dat die in dezelfde Excel omgeving openden.
Sinds ik naast Excel 2003 ook Excel 2007 heb geinstalleerd wordt voor elk bestand dat ik open een nieuwe Excel omgeving gestart.
Weet iemand waar/hoe je dat kunt instellen en hoe ik mijn oorspronkelijke situatie weer kan terugkrijgen.
Vast bedankt
Anne
 
heb je al geprobeerd om meerdere bestanden gelijktijdig te openen vanuit Excel, dus niet vanuit explorer?
 
ja, dat werkt uitstekend, maar het is voor mij vaak veel handiger om via verkenner op te starten. Dus dat lost nog niets op.
 
Laatst bewerkt:
Twee weken geleden heb ik het laatste bericht geplaatst. Is er echt niemand die een dee heeft wat ik hier aan kan doen? :mad:
 
Als ik het probleem goed begrijp, zit de fout/oplossing in de verkenner.

Misschien is de oplossing hier te vinden:
Bij het menu extra - mapopties en dan tabblad Bestandstypen naar XLS gaan. Vervolgens staat er een optie Geavanceerd. Daar staat een hokje "in hetzelfde venster openen".

Marc
 
Hallo Marc
Zoiets zou het wel eens kunnen zijn. :thumb: Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar jij refereert waarschijnlijk aan XP. In Vista kan ik zo'n mogelijkheid niet vinden. Heb jij, of iemand anders, een idee hoe je dat in Vista kan regelen?
Vast mijn dank
Anne
 
Voor excel 2007 , links boven op de microsoft bal klikken , in het venster dat verschijnt rechts onder op " opties voor excel " klikken , bij dat venster dat verschijnt links boven op " geavanceerd " klikken en daar staan de opties .
Via de verkenner kan je er ook voor opteren om in 2003 te openen alles is aanpasbaar , zie jpg.
 

Bijlagen

  • excel.jpg
    excel.jpg
    86,5 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Hallo Daniel
Waar jij op doelt is dat je kunt aangeven dat een extensie standaard met Excel2003 of Excel2007 (of een ander programma) kan worden geopend. Daar heb ik van gebruik gemaakt door Excel2003 aan .xls te koppelen en Excel2007 aan alle overige Excel extensies. Dat is dus geen punt.
Mijn probleem is iets anders. Sinds ik Excel2007 heb geïnstalleerd functioneert Excel2003 anders. Het meest vervelende daarbij is dat, bij het opstarten van Excel2003 bestanden via de verkenner, er meerdere Excel2003 omgevingen ontstaan. Voor elk geopend Excel2003 bestand één. Tussen die Excel-bestanden kan ik niet schakelen met Ctrl/F6 en ze gebruiken allemaal afzonderlijk dezelfde opstartbestanden. Voordat ik Excel2007 installeerde werden de Excel bestanden die ik met de verkenner opende in de bestaande Excel omgeving geopend.
Dat is nu nog steeds zo als ik bestanden met Excel2003 bestand/openen open. Als ik Excel2007 bestanden met de verkenner open dan gaat het ook goed. Het probleem treed dus alleen op bij Excel2003.
Marc suggereerde dat je bij het koppelen van Excel2003 aan .xls ook kan opgeven dat de verkenner dan het Excelbestand in hetzelfde venster moet openen. Dat zou best kunnen, maar ik weet in Vista niet waar ik dat zou moeten opgeven.

Kan jij (of iemand anders) me hierbij helpen? Ik begrijp dat jij ook Excel2003 en Excel2007 naast elkaar hebt draaien. Komt dit probleem bij jou niet voor?

Vast bedankt voor recties
Anne
 
Jammer. een heleboel mogeljkheden. Maar een optie om meerdere meerdere bestanden al of niet in één programma omgeving te openen zit er jammergenoeg niet bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan