• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Excel tabbladen openen met naam en wachtwoord

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Desqmaster

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2024
Berichten
18
Goedemiddag,
Ik heb een urenlijst gemaakt waarin op dit moment 2 personeelsleden de uren invullen. Wat ik nu voor elkaar probeer te krijgen is dat de 2 personen alleen de tabbladen kunnen openen waarvoor ze toestemming hebben. Dus eigenlijk inloggen met naam en een wachtwoord. En op het moment dat ze dus naam en wachtwoord hebben ingevuld dat alleen de tabbladen geopend worden die voor hen bestemd zijn. Nu heb ik dus wel een bestand op dit forum gevonden wat bijna voldoet aan wat ik graag zou willen. Alleen het aanpassen van dit bestand zodat het werkt zoals ik het graag zou willen dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. De bijlage die ik heb bijgevoegd heb ik dus in dit forum gevonden. In het tabblad "mensen" heb ik achter de cel wachtwoorden 20 cellen gemaakt als onder deze 20 cellen dus ja ingevuld is moet deze dus geopend worden bij Nee of geen tekst moet deze dus gesloten blijven voor de personen die vooraan vermeldt staan. Iemand een idee!!!! Ben benieuwd. Bedankt alvast.
 

Bijlagen

  • Paswoord ingeven en iedere gbruiker heeft zijn tabblad aangepast.xls
    95 KB · Weergaven: 7
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Paswoord ingeven en iedere gbruiker heeft zijn tabblad aangepast.xlsm
    43,8 KB · Weergaven: 9
Hoi emields,

Dit is wat ik bedoelde. bedankt alvast. Nu zag ik alleen als ik de naam Peter, Jan, Klaas in het blad mensen op Nee zet of de cel leeg laat en ik dan probeer in te loggen dat ik een foutmelding krijg. Het programma wat ik op dit Forum gevonden had opende alleen het tabblad met die naam. is het mogelijk om dat er nog uit te halen.
 
Je bedoeld dan zoiets zie peter
 

Bijlagen

  • Paswoord ingeven en iedere gbruiker heeft zijn tabblad aangepast.xlsm
    50,5 KB · Weergaven: 10
Nou, dat is precies wat ik bedoel. en de toevoeging "terug naar Moeder" laat ik erin staan.
Nice.
Soms kan het toch zo makkelijk zijn als een ander je even helpt. Bedankt.
 
Hoi emields,

Ik heb toch nog even een vraag.
Alles heb ik overgezet naar het bestand waar in moet en dat werkt goed.
Als ik bij de eerst 2 personen probeer in te loggen werkt alles goed. Ook als ik een verkeerde naam of wachtwoord invul komt netjes jou bericht te voorschijn. Maar als ik bij naam 3 de correcte naam en wachtwoord invul dan opent hij de bijbehorende tabbladen maar komt er de volgende melding "Fout 9 Tijdens uitvoering Het Subscript valt buiten het bereik" als ik dan op foutopsporing druk dan krijg ik de volgende VBA code in het geel te zien "If Sheets(TextBox1.Value).Visible = True Then" enig idee wat ik zou moeten aanpassen. In de bijlage die jij geplaatst hebt werkt het wel correct. Als ik bij de 3e naam een verkeerde naam of wachtwoord invul dan krijg ik ook de genoemde meldingen. het blad loopt daarna ook vast.
 
heb je de volgende zin goed overgenomen?

Code:
Set rij = .Range("a2:a" & .[a1000].End(xlUp).Row).Find(UCase(TextBox1.Value))
 
Waarom maak je geen gebruik van de Windows inlognaam ?
 
Er staat ook nergens een "Ja" bij de naam Peter.

Als Set "rij" is gevonden heb je zulke rare schrijfwijze als onderstaand niet nodig.
Code:
If Not rij Is Nothing Then
   rij = rij.Row
    If UCase(.Cells(rij, 2)) = UCase(TextBox2) Then
      For Each cl In Range(.Cells(rij, 3), .Cells(rij, 20))
 
Probeer deze eens:
 

Bijlagen

  • Wachtwoord ingeven en iedere gebruiker heeft zijn tabblad aangepast.xlsm
    46,3 KB · Weergaven: 15
Hoi emields,
De regel is goed overgenomen. Ik ben er ook al achter gekomen waardoor het komt dat 1 naam niet werkt in het bestand. 2 van de namen die uren invullen in de urenlijsten hebben ook een tabblad met hun naam. De 3e persoon die heeft geen tabblad met zijn naam in het bestand. Het lijkt er dus op als je geen tabblad met je naam hebt dat dan de fout melding komt. Is het mogelijk om het aan te passen zodat het niet meer nodig is dat je naam op 1 van de tabbladen staat.

SNB,
wij starten in de ochtend een aantal computers met een algemene inlogcode op. Zodat diverse personen gegevens uit de computer kunnen halen maar niet persoonsgebonden. Vandaar dat ik graag gebruik wil maken van een Excel bestand met inlog
 
Hoi Edmoor,

ik heb zojuist jou bestand geprobeerd helaas krijg ik het niet werkend. als ik 1 van de namen met wachtwoord gebruik wordt er niets geopend.
 
Het werkt hier prima in het document dat je plaatste.
Vul naam in.
Vul wachtwoord in.
Klik op Ok.
 
Zojuist nogmaals opnieuw binnen gehaald maar hij blijft echt hangen als ik op OK druk.
Er gebeurd helemaal niets. Sorry.
 
IK heb net het document dat ik plaatste nog gedownload en getest.
Werkt prima.
Geen idee dus waarom bij jou niet.
 
Wel even op de Tab toets drukken als je het wachtwoord hebt ingevuld, kom ik net achter.
Was voor mij een automatische handeling.
 
Edmoor, ik heb de computer even opnieuw opgestart maar helaas ook daarna werkt het niet.
 
Heb je #16 gelezen?
Wellicht dat dat de oorzaak is.
 
Edmoor, heb het geprobeerd met tab dan werkt het inderdaad.
Alleen moet ook hierbij de naam in 1 van de tabbladen zitten om te openen.
want als ik een andere naam gebruik dan die in de tabbladen zit dan krijg ik fout melding.
 
Waarom geef je dan iets in dat niet bestaat?
Het bestaan van de gebruikersnaam en ook het werkblad dat in het blad Mensen staat wordt gecontroleerd.
Vertel dus een wat je precies doet om de fout te krijgen.
Tevens, als je zegt een foutmelding te krijgen, vertel er dan ook bij welke dat precies is.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan