• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel tabel automatsch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart150175

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2006
Is er een manier om een Excel tabel automatisch aan te laten passen indien je rijen of kolommen verwijdert uit de tabel?
Ik kom dit probleem bijvoorbeeld tegen bij het maken van een afhankelijke keuzelijst (zie voorbeeld), waarbij ik met de INDEX-functie heb gewerkt.
Als je een stad verwijdert uit een van de tabellen zal er in de vervolgkeuzelijst een lege waarde te zien zijn omdat de tabel zich niet automatisch aanpast.

Natuurlijk is het werken met de functie VERSCHUIVING bij het maken van afhankelijke keuzelijsten de beste manier, maar ik ben benieuwd of hier ook een oplossing voor is.

Het voorbeeldbestand heb ik als bijlage toegevoegd.

Bijlagen

Ik zou zeggen: werken met dynamische naamreeksen. Dan zie je in je keuzelijst exact de juiste waarden, ongeacht hoeveel waarden er zijn.

En als je iets verwijdert, zorg er dan voor dat je rechtermuisknop op de tabel klikt en dan tabelrij verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan