• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel teamindeling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aanvullende wens uitgevoerd

Ik heb de spreadsheet uitgebreid.
Geef nu in Blad2 in kolom AF aan of het een jongen (J) of een meisje (M) is.
In Blad3 weer op Herstel klikken. Nu wordt het aantal jongens en meisjes weergegeven (kolom AF) en het hoeveel er maximaal in een team mogen zitten (kolom AG). Dit getal is naar boven afgerond.
Bij de verdeling wordt nu rekening gehouden met het maximale aantal.

Veel succes

PS: welk meisje wil nou niet alleen in een groep met 5 jongens zitten?? Geen concurentie

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Ferdi01

Hoe is het afgelopen met je teamindeling?
Is er nog wat uitgekomen of moet het worden aagepast?

Heropening vraagstuk met grotere aantallen

Hallo,
Ik kwam dit topic tegen tijdens mijn zoektocht op internet naar een antwoord op mijn vraagstuk. Met de excel-bestand wat in dit topic kom ik een heel eind en hoop ik ook dat het hét antwoord is op mijn puzzel, maar ik zit met andere aantallen een iets andere variabelen, dus ik loop toch ietwat vast..... Daarbij komt, dat ik absoluut zelf geen Excel-expert ben, hoewel ik er wel het e.e.a. van begrijp. Ben (nog) niet zo bekend met het zelf schrijven/opmaken en dus ook wijzigen van Macro's....

Situatie van mijn puzzel is alsvolgt:
Voor onze school moeten er voor de middenbouw en voor de bovenbouw workshops ingepland worden. Er zijn 2 rondes, en elk kind heeft een top 4-keuze aangegeven.

Middenbouw: 103 kinderen - 12 workshops - max 10 deelnemers per workshop (kan dit ook variabel per workshop in te vullen zijn??)
Bovenbouw: 89 kinderen - 9 workshops - max 10 deelnemers per workshop (evt variabel in te stellen??)

Ik heb in het aangereikte bestand vanuit dit topic e.e.a. ingevuld met wat testdata, maar ik loop vast op BLAD 3, volgens mij omdat in de macro verwijzingen staan naar het originele aantal van 27 (zowel rijen als kolommen), en ik deze heb gewijzigd....
Het idee was om voor de eerste ronde workshops het overzicht in te vullen met een 3 (BLAD2) voor een 1e/2e keuze v.h. kind (ipv benaming HEEL POPULAIR) en met een 2 voor 3e/4e keuze (ipv benaming POPULAIR); en om dan voor de 2e ronde ook het cijfer 0 (ipv benaming NIET LEUK) te gebruiken voor de workshop die ze in de 1e ronde al gevolgd hebben.

Is mijn vraagstuk überhaupt eigenlijk mogelijk?? En zo ja, zit ik dan op de juiste weg? Kan iemand me wellicht dan helpen met bijgevoegde/aangepaste versie van het originele bestand van dit Topic??

Alvast ontzettend bedankt!!Bekijk bijlage teamsamenstelling TEST.xlsBekijk bijlage teamsamenstelling TEST.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan