• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel tekst cel overlappen met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick1000

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Beste Mensen,

Ik heb bezig met het opstellen van een rapport. Hierbij is het de bedoeling dat er de fasen (als tekst) in een soort grafiek worden geplaatst. Door dat ik in de hele tabel gebruik maak van een formule om te controleren of hij gegevens moet op halen laat hij de tekst alleen maar zien in zijn eigen cel. En niet de volledige naam omdat er in de cel hiernaast dus ook de formule staat.

Ik vind het zelf moeilijk uit te leggen dus dan maar meteen even de excel file erbij gedaan en een afbeelding. Zo als jullie zien wordt dus die fase afgekapt. Het is dus de bedoeling dat hij compleet wordt weergegeven zoals in de rode omcircelde cel.

Ik ben al 2 dagen aan het zoeken en kan geen oplossing vinden. Dus ik hoop dat jullie tips hebben of mij hier mee kunnen helpen. Alvast bedankt voor de moeite.

Bijlagen

• fase.xls
    fase.xls
    24 KB · Weergaven: 45
  • fase.JPG
    fase.JPG
    88,4 KB · Weergaven: 124
Dat komt omdat de cellen in rij 13 niet echt leeg zijn.

Ik heb een macro geschreven die de datums van de A-kolom controleert in rij 12.
Als de datum gevonden wordt, wordt de bijbehorende gegevens van de B-kolom eronder geplaatst.
De macro heet: Onderzoek.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Bedankt, heb je mooi voor elkaar gekregen. Is het alleen mogelijk met macro's?

Bedankt, heb je mooi voor elkaar gekregen. Is het alleen mogelijk met macro's?

Of je moet de kolombreedte erg groot maken, wat niet zo mooi is.
Als je een formule gebruikt, is de cel niet echt leeg. Vandaar dat de gegevens niet in z'n geheel worden getoond.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Is het ook mogelijk met automatische verlenging (zie doc). Stel voor dat hier de ene keer bijv 2 stage worden weer gegeven en de andere keer 10 stages. En dat het nog een keer voor iedere fase apart wordt gedaan. Deze heb ik in het voorbeeld ingevuld. Het zou mooi zijn als dit ook kon via de macro.

Bijlagen

Is het ook mogelijk met automatische verlenging (zie doc). Stel voor dat hier de ene keer bijv 2 stage worden weer gegeven en de andere keer 10 stages. En dat het nog een keer voor iedere fase apart wordt gedaan. Deze heb ik in het voorbeeld ingevuld. Het zou mooi zijn als dit ook kon via de macro.

Bij deze.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Super bedankt :thumb:, zou het haast niet durven te vragen maar zou je ook nog een combinatie voor mij kunnen maken. (Dus een balk met alle gegevens zoals de eerste oplossing incombinatie met de individuele.

Laatst bewerkt:
Super bedankt :thumb:, zou het haast niet durven te vragen maar zou je ook nog een combinatie voor mij kunnen maken. (Dus een balk met alle gegevens zoals de eerste oplossing incombinatie met de individuele.

Wat bedoel je precies met "een balk met alle gegevens"?
Welke individuele?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Zeg maar de eerste macro en de tweede macro samengevoegd. Zodat alles gegevens in rode vak worden weergegeven met behulp van de macro.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan