• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel telprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn257

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Berichten
73
Goedemiddag,

Ik heb een telprobleem met excel. Ik heb een grote lijst met namen en die wil ik graag tellen, alleen staan er soms twee of driemaal dezelfde naam in. Ik wil deze voor 1 laten tellen en niet voor 2 of 3. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Groeten Glenn
 
Dubbelen verwijderen

Hallo,
Als je Excel 2007 of 2010 hebt, dan kun je eenvoudig de dubbele verwijderen.
(Eventueel maak je eerst een kopie van je werkblad als je de dubbele namen niet wilt kwijtraken).

Kies daarna het tabblad Gegevens en klik op Duplicaten verwijderen.
Je moet vervolgens aanvinken welke kolommen identiek moeten zijn voordat een naam als "dubbel" wordt gezien.

Bijvoorbeeld: Naam: Jan Janssen, Woonplaats: Amsterdam en Naam: Jan Janssen, Woonplaats: Haarlem.
Als je puur op naam wilt selecteren, ongeacht de woonplaats, dan moet je alleen de kolom "Naam" aanvinken. Anders zowel "Naam" als "Woonplaats" aanvinken.
In dat laatste geval zal hij de Jan Janssens uit Amsterdam en Haarlem niet als duplicaat beschouwen; alleen als naam én woonplaats identiek zijn is het voor Excel een duplicaat.

Klik op OK om het proces te starten.
Na enige tijd verschijnt de melding dat er .... duplicaten gevonden zijn.
Nu kun je de resterende namen tellen (b.v. met de functie AANTALARG(....)
Succes!
 
Dankjewel! Ik heb excel 2007 -de engelse versie- zou je mij de engelse stappen kunnen vertellen :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan