• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel template bij artikel vervangend artikel laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard5000

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2012
Ik zoek een template of een uitleg hoe ik ervoor kan zorgen dat als ik in een excel cel boven aan de pagine (in het midden) bij een cel bijvoorbeeld intoets 2400 (artikelnummer van concurrent) er dan daaronder een lijst komt met artikelnummers met eventueel specificatie zoals ons artikelnummer, lengte etc.

Wie wet hoe ik dit voor elkaar krijg?

Groet,
Richard

Een klein xls voorbeeldje verduidelijkt je vraag.

Sorry, ik heb geen voorbeeld, moet het opnieuw maken, maar zal hieronder trachten te schetsen wat ik bedoel:

<invulveld artikelnummer> (bijvoorbeeld invullen artikelnummer 3400 en dat hij nadat je dit artikelnummer hebt ingetoetst direct eronder een tabel aangeeft)

Hieronder tabelreeks:

<naam> <artikelnummer> <merk> <specificatie> <bestemd voor> etc.

Gaat namelijk om een spreadsheet waarbij iemand een artikelnummer in een cel invuld en dat hij dan eronder de tabelreeks laat zien die bij dat nummer hoort, mooi zou zijn als er een lege cel is waar ik boven een tekst kan zetten zoiets "vul hieronder uw artikelnummer in" en dat je daarna weer een ander artikelnummer kan intoetsten en hij weer een andere reeks laat zien.

Bijvoorbeeld: een schroef die uit het assortiment is en waarvoor men diversen andere kan gebruiken met diversen lengtematen en dikte etc.

Hoop dat iemand iets weet, alvast bedankt!

Groet,
Richard

Zonder voorbeeldje zou ik zeggen verdiep je eens in de functie 'vert.zoeken'
Als ik je vraag zo begrijp zou het daar mee moeten lukken.

Ik heb al iets kunnen bouwen met vert.zoeken, maar dit heb ik nu gedaan met een keuzelijst met invoervak (formulieren), maar dit is het niet, ik wil een soort leeg vakje waar men het artikelnummer zelf moet intoetsen en dan laat hij de gegeven zien die op het andere werkblad staan, nu doet hij dit ook, maar dan staat er al iets in het invoervlak met een keuzepiltje ernaast, dit moet dus een leeg vakje zijn waar je bijvoorbeeld 3400 invoerd en hij dan de regel geeft die erbij hoort.

Hier een simpel voorbeeldje met vert.zoeken.
Is dit niet wat je wilt zul je toch echt zelf met een bestandje moeten komen.

Bijlagen

Bedankt, maar dit is niet wat ik zoek, ik wil namelijk later de rasters weghalen en hier een template van maken met afbeelding erbij (eventueel), bijgevoegd hetgeen wat ik tot nu toe heb kunnen maken, krijg alleen niet een blanco invoerveld erin, alleen maar een keuze veldje. Bekijk bijlage Test conversie software.xls

Laatst bewerkt:
Vertikaal zoeken heeft 4 argumenten.
Je hebt de laatste vergeten.
Als je die niet gebruikt werkt vertikaal zoeken alleen met een gesorteerd zoekbestand.

Code:
=VLOOKUP(Klantnummer;Klanten;4[COLOR="#FF0000"];0[/COLOR])

Kijk maar eens in de helpfunctie voor een uitgebreid uitleg.

Sorry, maar ben echt een leek, het gaat mij erom dat als je een artikelnummer intoets hij dan daaronder een selectie laat zien, maar ik weet niet hoe ik een lege invoer cel krijg, nu staat er een vakje met een selectknopje en kun je kiezen uit Hilti of Fischer, maar ik zoek iets waarbij men in een cel een artikelnummer intoetst bv 3400 en dat er dan daaronder een of twee regels komen waar er een vervangend artikel staat.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp nu niet meer wat je wilt.
Je spreekt over artikels en artikelnummers en deze vind ik nergens terug in je voorbeeldje.

Plaats een uitgebreider bestand met wat je wilt bereiken.

Zet handmatig de uitslag in de cellen en vermeld daarbij duidelijk waar deze uitslag vandaan moet komen.

Heeft iemand anders misschien een idee wat de TS bedoeld?

Oke, sorry maar vergeet het voorbeeld, wat ik wil is een invulcel boven aan de excelmap waar je een artikelnummer bv 3400 kunt intikken en als je dan op enter drukt hij daaronder horizontaal een rij met gegevens laat zien, het gaat hier dan om een aantal vervangende artikelen die men eronder in een lijst kan zien. Ik krijg het niet voor elkaar om een leeg invoercel te kijgen met daarachter een formule dat hij kijkt op het tweede excel blad en daar ook nummer 3400 ziet staan en de gegevens die erachter staan weer op blad 1 neerzet.

Laatst bewerkt:
Ik heb je nu 4 keer om een relevant voorbeeld gevraagd en nog steeds niets gekregen.
Voor mij houd het nu dus op
Sorry daarvoor en succes met je bestandje.

Heb nu een voorbeeld bestand, het enige wat ik zoek is dat men bij invulveld 1 het artikelnummer kan intoetsen en dat men dan desbetreffende regel eronder een kleurtje geeft, bij invooeveld 2 hetzelfde, maar dan op type nummer, als de tabel op de webpagina (daar komt hij in als excel web) wordt getoond dan moeten de invulvelden leeg zijn, zodat men hier een artikelnummer of een typenummer kan intoetsen en hij dan de desbetreffende regels laat zien.Bekijk bijlage Stalenankers.xlsx

richard,

als ik het goed begrijp bedoel je dit.
Als dat correct is, verdiep je dan eens in voorwaardelijk opmaak.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Haije, op de eerste plaats bedankt voor nu al, het gaat om het bestand Stalenankers(HS).xls, de functie geef artikelnummer doet het goed, maar ik bedoelde dat hij dan een hele doorlopende gele balk geeft start bij firma1 en stop bij firm, bijvoorbeeld ik tik artikelnummer 5000 in, dat er dan een gele balk is van cel A10 t/m G10, ook dat als je bij type 12-M12/10 invoerd hij een gele balk geeft van A10 t/m G10. Het is de bedoeling dat iemand een artikelnummer en/of type invoerd (kijkend bij firma1) en dat hij of zij door de doorlopende gele balk (tot cel G10) automatisch ziet welk artikelnummer hij dan moet nemen bij firma2 (dus men zoekt op artikelnummer en/of type bij firma1).

Weet niet of dit mogelijk is, kun je ook aangeven hoe je dit hebt gedaan (wat is de formule etc) in een soort stappenplan, zodat ik als er iets aan de invoervelden veranderd moet worden ik dit zelf ook kan of dat ik mijzelf dit eigen kan maken, zie nu geen formules staan, of ik kijk verkeerd , kan ook natuurlijk.

Ben wel onwijs blij dat iemand mij al zover heeft kunnen helpen, zeer grote waardering, thanks en hoor het graag.

Groet,
Richard

Oh ja, nog een vraagje, als ik een excel spreadsheet heb met een lange lijst bv 2000 regels, gaat hij dan ook automatisch naar de regel die dan geel is, scrollt hij dus vanzelf naar beneden?

Zoiets dan ?
Kijk in het lint Start bij Voorwaardelijke opmaak >> Regels beheren voor de gebruikte formules.

Bijlagen

He Warme bakkertje, op de eerste plaats dank voor het bestand, top! Heb de layout iets aangepast, maar zit nu nog met twee dingen, op de eerste plaats hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat als firma2 twee artikel mogelijkheden heeft (of zelfs meerdere) , waarvoor firma1 er maar een heeft de regel 8 uiteraard geel is en bij firma2 de regel 9 alleen cel 9 E,F en G geel zijn, wellicht mogelijk omdat als er twee artikelen zijn de regel 9 bij firma1 (cel 9 A,B en C) altijd leeg zijn.

Wellicht is dit dan ook te gebruiken bij het geval als firma2 drie artikelen heeft etc.

Heb voorbeeld bestand bijgevoegd.

Bekijk bijlage Stalenankers(HS)_3.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan