• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel template maken en automatisch gegevens invoeren hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markez

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2012
Hallo Allemaal,

Zit even met een vraag waar ik al even mee aan het tobben ben.
Elke maand krijg ik een telefoon kosten overzicht van onze huurders via een Excel overzicht van onze leverancier.
Nu wil ik dit overzicht graag automatiseren omdat ik hier telkens een toeslag boven op moet doen van 2,5% per huurder.
Handmatig kan ik dit er prima inmaken en doormiddel van de draaitabel kan ik alle huurders op splitsen en ziet er dan erg gelikt uit.
Dit moet ik telkens opnieuw maken.

Nu dacht ik dat ik een standaard Excel sheet kon maken, een soort template waar ik het Excel bestand zo kan inschieten.
Maar dit lukt mij niet en weet niet zeker of dit mogelijk is?
Of weet iemand hier een andere manier voor?
Ik hoor het graag.

Hieronder een voorbeeld van de kolommen
Excel tikken.png

Open het kostenoverzicht, zet de macrorecorder aan om op te nemen naar je persoonlijke macromap, en voer de handelingen uit die je elke maand uitvoert. Stop de macrorecorder als je klaar bent.
De volgende keer dat je weer een kostenoverzicht krijgt start je deze macro via Alt-F8.
Van de opgenomen macro kun je eventueel een add-in maken.
Maak je gebruik van de draaitabel optie Rapportpagina's weergeven om op te splitsen?

Dank voor je idee Frans, daar had ik zelf niet op gekomen. Dit ga ik eens proberen. Ik wilde ook inderdaad gebruik maken van een draaitabel om een rapport weergave te splitsen.
Kan ik dit in de zelfde macrorecord uitvoeren?

In een draaitabel kan je ook een berekend veld/item gebruiken. Heb je geen macro voor nodig.

Hallo, Ik loop toch nog tegen een probleem aan als ik een draai tabel record maak. Op het moment dat ik de opdracht wil uitvoeren krijg ik de foutmelding 1004.
Bij Fout opsporen acteert die deze tekst in de VBA. Wat is het probleem? Iemand een idee?

ActiveWorkbook.PivotCaches.Create(SourceType:=xlDatabase, SourceData:= _
"cdrs!R1C1:R3501C16", Version:=6).CreatePivotTable TableDestination:= _
"cdrs!R3502C14", TableName:="Draaitabel1", DefaultVersion:=6

Wordt wel een beetje onbegrijpelijk zo vind je niet? De vraag staat als opgelost. In je OP kom je niet verder dan het plaatsen van een knipsel. En nu plaats je wat regels tekst.

Hi, Ik vind het niet zo onbegrijpelijk.
Waarom krijg ik dan precies het juiste antwoord die ik nodig heb op mijn vraag?
Ik heb gereageerd op deze post omdat ik hier mee vast liep. En het leek mij logisch om hier op te antwoorden.
Daarom heb ik dit geplaatst met de tekst waar ik tegen aanloop. Maar als dit niet de bedoeling is zal ik een nieuwe post openen.
Met de knipsels geef ik aan welke melding of afbeelding ik heb. Kan het wel langdradiger maken maar word het ook weer verwarrend lijkt mij.
gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan