• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Rode lijn en nullen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Lampie173

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Besturingssysteem
Windows 11 Pro
Office versie
Office 365
Goedemiddag Allemaal,

In bijgevoegd voorbeeld heb ik geprobeerd visueel te verduidelijken wat de bedoeling is.

Dank alvast voor het lezen van de vraag.

Groet,

Bijlagen

Dank voor je poging.
Maar ik heb helaas geen ervaring met tabellen, ook de formule in de tabel gaat boven mijn pet.
En die rode lijn? Hoe werkt die?

via VO kan je geen dikke (rode) lijnen aanmaken, enkel dunne in alle mogelijke kleuren.
Dus maak je die dikke rode lijnen standaard aan en dan ga je die verbergen op de plaatsen die niet nodig zijn, eigenlijk de omgekeerde redenering. Dus de VO in mijn oplossing is niets meer dan dat. Verwijder die VO anders maar eens.
Verder kiest de formule in K de kleinste waarde tussen de berekende annuiteit en de som van (de rest uit de vorige rij en de intrest daarop), ziet er complexer uit omdat het een tabel uit, dus moest je ook nog rekening houden met de 1e rij, waarvoor je het volledige bedrag van de lening kiest. (In een tabel kan je best geen 2 formules binnen eenzelfde kolom gebruiken). Omdat jverkerk (✋) dezelfde berekeningen in klassieke formules maakt, leest dat gemakkelijker.

Laatst bewerkt:
Wat een geweldig leuke oplossing!

Was ff zoeken en puzzelen, maar gevonden.

Mooie oplossing!!!👌

Dank jullie wel!

Terug
Bovenaan Onderaan