• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel tijdformule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jashon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2021
Hallo,

Ik heb een uitdaging binnen Excel, die ietwat boven mijn excelniveau uitsteekt, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Vraag: ik wil graag een formule maken met het resultaat tussen twee specifieke waardes.

Doel is om het aantal uur uit te rekenen die binnen de waardes vallen van 08:30 tot 17:00.
Voorbeeld: als ik op dag x van 08:30 tot 18:00 heb gewerkt het resultaat 1 uur is.

Nogmaals, help! :)

Alvast bedankt!
Groet,
Jashon

Geef eens een tabelletje tijden met de verwachte uitkomst, liefst in een Excel bestandje zodat ons wat tikwerk wordt bespaard...

in je tabel staat ook van 22:00 tot 2:00 dat gaat over 2 dagen. en dat maakt de formule ingewikkeld.
probeer zelf maar een wat er gebeurt als er van bvb 16:00 tot 10:00 staat.
het kan wel maar dan is een udfje eenvoudiger dan een hele lange excel formule.
is vba een optie ?

Hi, oke ik ben een leek, wat is UDF en wat is VBA? :)
En als de door jou genoemde tijd niet meeneemt in de formule, maakt dit het eenvoudiger?

druk op alt F11 dan zie de hoe de formule werkt ( als je een beetje engels begrijpt is de taal vba best een beetje te begrijpen )

en als je er uitleg bij wil gewoon effe aangeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan