• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel titels

Status
Niet open voor verdere reacties.

ApocMD

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Berichten
78
Uhm, weet er iemand hoe ik de titels van M$ Excel verander?

Dus word dan verander ik bijv. A naar Game. En dan bijv. B naar Aantal .


weet er iemand hoe ik zoeits doe?? of is er sowieso zoeits mogelijk??? ik gebruik M$ Office 2000 Proffesional
 
Lukt me niet met Excel XP. Dus ik DENK dat het niet mogelijk is.
 
ff domme vraag van mij :

vanwaar de behoefte om de kolomnamen te veranderen ?

Je kunt op de eerste rij (1) toch de gewenste namen zetten ?
 
Bedoel je de kolommen en rijen? Volgens mij gaat dat niet hoor.

Of bedoel je de tabbladen onderin? Daar kun je gewoon rechtermuisknop en dan Naam wijzigen.
 
Geplaatst door gast0225
ff domme vraag van mij :

vanwaar de behoefte om de kolomnamen te veranderen ?

Je kunt op de eerste rij (1) toch de gewenste namen zetten ?

tjah,... ik zou het graag helemaal bovenin zetten.. da's handiger :)
 
Kolomnamen veranderen gaat niet. Wat misschien wel een mogelijkhjeid is.
Dat je via Extra > Opties en dan "Rij en Kolomkoppen laten zien" uitvinken. Vervolgens kleur je de cellen a1 t/m wat jij wil, en je zet er een naampje in.
 
waarom is dat handiger?

Bedoel je soms dat je met grote tabellen de bovenste rij niet meer kan zien als je naar beneden scrolt ?

DAARVOOR heeft Excel een oplossing. (Als DAT tenminste de reden is dat je het "lastig" vindt.)

Vul op rij 1 de kolomnamen in zoals jij die wenst, ga vervolgens in CEL A2 staan en kies voor het menu "venster". Kies vervolgens voor "titels blokkeren".

Als je nu een lange tabel hebt en je scrolt naar beneden, dan blijft rij 1 in beeld...................
 
Geplaatst door huijb
Kolomnamen veranderen gaat niet. Wat misschien wel een mogelijkhjeid is.
Dat je via Extra > Opties en dan "Rij en Kolomkoppen laten zien" uitvinken. Vervolgens kleur je de cellen a1 t/m wat jij wil, en je zet er een naampje in.

hey.. cool idee.. thnx :thumb:
 
Your welcome :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan