• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel to VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

IlsePoretsew

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2016
Hi allemaal,

Ik heb een vraag en weet niet of ik het op de goede plek zet. Zo niet dan hoor ik het wel :)
Voor mijn werk wordt er uit een programma een excel gegenereerd zoals in de bijlage. Deze zetten wij met de hand om naar een tabel in word in tabellen die je in het bijgevoegde word document ziet. Nu kost dat enorm veel tijd en willen we dat versnellen door daar een VBA of iets voor te schrijven. Nu weet ik daar de basis en leer er steeds meer over. Maar mijn vraag is weten jullie of dit mogelijk is en of jullie daar een paar handvatten voor hebben om op te letten of iets?Bekijk bijlage Test excel.xlsxBekijk bijlage Rapport test.docx

bedankt alvast!

Groetjes,

Ilse

Maak van het Word document een samenvoeg (mailmerge) document.
Koppel dat aan het Excelbestand.
Zet in het Wordbestand op de gewenste plekken een mailmergeveld en je bent klaar.

Wat is de achtergond om van gegevens in Excel Worddocumenten te maken ?

Laatst bewerkt:
Worden die documenten dan afgedrukt ?

Dan lijkt me de 'afdruk samenvoegen' (mailmerge) -optie de aangewezen weg.

Het is jammer dat de kolomtitels in het Excel-document niet overeenkomen met de benamingen in het Word-document.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan