• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel to Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelvbas01

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2020
Hallo Forumleden,
Is he mogelijk Excel gegevens in een bepaalde format te exporteren naar WORD.
Exporteren naar WORD lukt mij wel. Ik wil de gegevens in een format hebben.
In Excelbestandje heb ik aangegeven hoe ik 't ongeveer wil.

Bijlagen

Dat heb je snel gedaan.
format klopt wel. ik zou graag willen dat de gegevens rechtstreek naar word worden geëxporteerd zonder tussenkomst van extra tabblad.

Dat extra werkblad kun je aanmaken voor- en verwijderen na het exporteren, of je opent een tijdelijk Excelbestand dat je na gebruik sluit en niet opslaat.
Maar ik zou zeker ook eens kijken kijken naar "Afdruk samenvoegen" vanuit Word.

Bedankt voor je reactie. De tussenkomst van Excel blad is bij mij bekend. Echter wil rechtstreeks naar word. Als dit niet gaat dan houdt het op. Waar ik ook aanzat te denken is om vanuit userform, inhoud textboxen, rechtstreeks naar word te exporteren. Maar weet dus niet of dit mogelijk is.

Zeker wel: eenvoudig met Docvariables in Word.

Data die je vanuit Excel naar Word overhaalt (met bijv. Afdruk samenvoegen) krijgt altijd de oorspronkelijke opmaak mee. Je zult die velden dus altijd in Word op moeten maken. De oplossing van ahhulpje kan ik nu niet bekijken (geen pc voorhanden) maar ik vermoed dat hij de te exporteren gegevens in een ander tabblad plaatst met de TEKST formule om e.e.a. netjes op te maken, en díe gegevens in de samenvoeging gebruikt. En dat werkt dan prima, omdat Word immers niets verandert aan de aangeleverde data.

Hoe snb dat denkt te doen met DocVariabelen is mij een raadsel, want die moeten óók opgemaakt worden. Maar goed, je hebt altijd baas boven baas :).

Gebruik de macro in het excelbestand.
Maar zorg wel eerst dat de verwijzing naar het word bestand 'projecten.docx klopt.

Bijlagen

Omdat je toch niet ontkomt aan een macro kan het net zo goed direkt:

CSS:
Sub M_snb()
 sn = Blad1.Cells(1).CurrentRegion

With GetObject("G:\OF\__Projecten.docx")
    For j = 2 To UBound(sn)
      If j < UBound(sn) Then .tables(j - 1).Range.Copy
      .Characters.last.Paste
      .Content.InsertAfter vbCr & vbCr
      For jj = 1 To UBound(sn, 2)
        .tables(j - 1).cell(jj, 2).Range = sn(j, jj)
        If jj = 4 Or jj = 5 Then .tables(j - 1).cell(jj, 2).Range = FormatCurrency(sn(j, jj))
      Next
    Next
 End With
End Sub

Ik heb beiden geprobeerd. De code van snb krijg ik een fout melding: Door de toepassing of door object gedefinieerde fout.

De code van Ahulpje doe het wel. Maar zou graag een paar dingen willen aanpassen. Ik heb t geprobeerd maar lukt niet helemaal. Ik krijg namelijk een lege regel in word als ik de gegevens vanaf kolom 2 wegschrijf naar word. Wat ik zou willen aanpassen is dat de eerste kolom van de tabel niet meegenomen wordt.

Een ander vraag is. Ik weet niet of mogelijk is maar ik probeer het toch. Is het mogelijk dat de lege kolommen (cellen) niet meegenomen worden, alleen de gevulde kolommen (cellen).

Eerste kolom wordt nu niet meegenomen.

Wat bedoel je met lege kolommen?
Als de hele kolom leeg is dan niet meenemen, de tabel in Word wordt krijgt dan een regel minder?
Of als een cel leeg is dan daar geen rij voor aanmaken in de Word tabel, de Wordt tabellen kunnen dan een verschillend aantal rijen krijgen?

Bijlagen

Wat ik bedoel is het volgende.
Rij 1 zijn alle cellen gevuld. Dan krijg je dus:
Department
Planning
Start date8-Jan-21
Budget
$250.000
Actual cost
$256.100
Threshold
Within budget

en bij rij 2 zijn twee cellen gevuld. Dan krijg je dus.

Department
Planning
Start date8-Jan-21

enz.

Ik weet niet of dit mogelijk is, maar proberen waard.

De bedoeling is goed maar werkt nog niet helemaal goed.
Ik ga proberen of het mij lukt om deze aan te passen.

In ieder geval bedankt voor het opzetje.

Succes!
Maar ben wel nieuwsgierig naar wat er dan nog niet helemaal goed is.

Bij het overzetten worden ook lege cellen meegenomen. Als ik het zo bekijk gaat het voornamelijk om de laatste Kolom.

Zie ook bestand.
Budget250000
Test3

Bijlagen

Het bestand werkt prima. Maar gaande weg wil je toch een bepaalde dingen toevoegen. Zo ook nu. Ik wil dat de eerste rij van elke tabel in WORD gekleurd hebben. lk heb dit geprobeerd maar een of ander manier wil het niet lukken. Ik krijg deze foutmelding: Objectvariabele of blokvariabele With is niet ingesteld.

Code:
   With objDoc.Tables(r)
    With .cell(rWord, 2)
        .BackgroundPatternColor = wdColorBlue
                .TextColor = wdColorWhite
                .Size = 18
                .Bold = True
        End With
    End With

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug