• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel traag door werkset besturingselementen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jong.braster

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Ik heb in een werkblad een "selectievakje" ingevoegd met behulp van de werkbalk "Werkset Besturingselementen".
Het werkblad openen duurt nu enkele minuten.

Excel werk verder goed en andere werkbladen openen ook goed alleen het werkblad met het selectievakje werkt super traag.

Hoe kan dit komen??

Ik kan moeilijk geloven dat één enkel selectievakje dat zou kunnen veroorzaken.

Hoe groot is het bestand?
Staan er veel macro's in?

Ingrid,
Ik heb een groot bestand gemaakt wat weken lang op zowel Excel 97 als 2000 heeft gedraaid. Opeens werkt het nog steeds op Excel 97 maar is het supertraag op 2000. (het duurt zeker 10 minuten voor dat het opgestart is)
Ik heb het bestand steeds kleiner gemaakt maar het werd niet sneller, tot ik ontdekte dat het door het invulvakje kwam.

In Excel 97 werkt het nog goed, maar in Excel 2000 is het niet op te starten.

Toevoeging op voig bericht.
Ik heb ook ontdekt dat als ik in het selectievakje een vnkje plaatst of het vinkje weg haal dan duurt het zeker 15 seconden voordat ik op het werkblad verder kan. De cursor reageert gedurende 15 seconden niet.

Kan het iets te maken hebben met een instelling in Excel of met Visual Basic. In het werkblad zitten geen macro's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan