• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel twee rapportages samenvoegen door verticaal zoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

asunta

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2012
Goedemiddag,

al maanden steggel ik er mee. Uit mijn boekhoud pakket kan ik een overzicht halen (zie bijlage 1). De bedragen hieruit (kolommen E) moet elke maand handmatig overgetypt worden in een rapportage (zie bijlage 2, beide overzichten zijn sterk vereenvoudigd). Weet iemand of er een manier is waardoor dit automatisch kan?

Een grootboekrekening (8004) wordt verbijzonderd met kostensoorten (bv 9100). Het bedrag van cel E4 (52.391,01) zou dus automatisch in het overzicht voorbeeld 2 terecht moeten komen bij E6. Ik heb al van alles geprobeerd, maar kom er niet uit....

Iemand een idee of dit kan?

alvast bedankt!

Bijlagen

Het lijkt me dat dit toch wel met een draaitabel kan?

Of moet het echt exact dat formaat zijn?

jep, de inrichting van de rapportage is verplicht (zit nog van alles omheen). Nu typen we voorbeeld 1 over in voorbeeld 2 omdat voorbeeld 2 een vaste rapportage is, tijdrovend!

Met knippen en plakken van een draaitabel kun je wel veel besparen, maar dat is dan jammer genoeg geen oplossing. Heeft de eerste spreadsheet altijd deze verdeling? Dwz headers en dan alleen waarden? of zijn er subtabellen met nog weer headers e.d.?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan