• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel uitschakelen dubbelklik celrand

Status
Niet open voor verdere reacties.

pulsetester2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2010
Berichten
3
Hallo beste forumleden,

ik wou graag weten of het mogelijk is om in Excel het dubbelklikken op de celrand en de bijbehorende verplaatsing naar de laatste cel uit te schakelen.

Elke keer als ik een tekst wil wijzigen (dubbelklik) dan springt ie naar de laatste regel, omdat ik op de celrand klik (ja is mijn fout maar deze fout is nogal snel gemaakt). Maar dat wil ik natuurlijk niet... Kortom kan dan elke keer weer 1000 regels terug scrollen. Als ik naar de laatste regel wil dan gebruik ik wel die handige schuifbalken... :rolleyes:
Ik word helemaal gestoord van deze ongevraagde "hulpmethode". Ik hoop echt dat iemand me kan helpen.

Ik kon het antwoord niet vinden op dit forum en ook niet met Google.

Alvast heel erg bedankt!

Gr Pulse.
 
Ik denk dat ik een oplossing heb voor je

Hoi,

Je kan dit eens proberen,

Ga naar Tools ----> Options -----> tabblad Edit -->en dan vinkje weghalen bij Allow cell drag en drop.

Gr Raymond
 
Laatst bewerkt:
Briljant! :thumb:
Dus dat plusje dat je krijgt op de rand voor slepen en neerzetten is ook verbonden met de automatische verplaatsing.
Dat had ik zelf nooit bedacht, ik had verwacht dat dit een aparte feature was.

Super bedankt!
Ik kan nu niet velden slepen, maar daar hebben we dan weer ctrl+c voor.
Heb net heerlijk dubbelgeklikt in diverse velden zonder mij kapot te ergeren. :D
 
als ik onbescheiden mag zijn?? wil je hem helemaal briljant??

zet dan in je persoonlijke macromap de volgende code

Code:
Sub DragdropSwitch()
'
'This macro creates a lightswitch solution making it possible to 
'switch the drap and drop on and off
'
Dim myDragDrop As Boolean
    
    myDragDrop = Application.CellDragAndDrop
    Application.CellDragAndDrop = Not myDragDrop
'
    
End Sub

Koppel deze macro aan een een knop of aan een sneltoets en je kunt naar behoefte de drag and drop (vulgrepen) functie aan en uit zetten .

Dus met 1 muisklik of sneltoets kombi schakel je het in of uit
zo kun je slepen als je wilt en het uitschakelen als je veel gaat dubbelklikken..
 
Vba

Hoi Roel,

Macro's en VBA zijn geen optie op mn werkplek. Jammergenoeg...
Beheer van de sheets ligt bij een ander, met weinig kennis van VBA.
En op Sharepoint kan je hier geen VBA code opslaan.

Maar zeker een bescheiden stukje code. ;)

Toch heel erg bedankt! Ik werk zelf ook graag met VBA, maar is hier geen optie. Ik ga dit thuis wel gebruiken.
Ik hou het hier bij de 1e optie.

Ik geniet er nog steeds van (op mn werk...)! Eindelijk geen ergernis bij dubbelklikken. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan