Hallo allemaal,
ik zit met een probleem dat zich voordoet in Excel.
Ik heb een werkblad en dat is een verzameling van een hele hoop uren.
Vervolgens heb ik een aantal werkbladen die dienen als personeelsgebonden blad.
De totaaluren per medewerker worden doorgekopieeerd naar het 1e werkblad.
De cel die per medewerker de totaal uren bevat is een formule(simpel optelsommetje).
Deze kopieeren we rechtstreeks naar het voorblad.
Nu komt het af en toe voor dat het voorblad de cel niet update.
Dus de formule op het personeelsblad wordt aangepast en ook de uitkomst word aangepast.
Echter wordt het 1e werkblad niet aangepast, deze is voor mij juist zo van belang doordat vanuit hier de uren en dus ook een salaris worden bepaald.
Voorbeeld:
De normale formule is 1 + 1 = 2
Wanneer ik deze op sla en op een later tijdstip de formule verander in:
1 + 3, dan wordt de uitkomst op het personeelsblad netjes 4
Terwijl de cel die de uitkomst bevat netjes naar het 1e werkblad wijst, word deze niet aangepast.
Opmerking:
wanneer het volledige 1e werkblad gekopieerd wordt, word de formule wel aangepast, ook op het oorspronkelijke 1e werkblad.
Wie weet wat er hier aan de hand is?
F9 aanklikken voordat het bestand wordt opgeslagen is ook geen oplossing voor dit probleem.
ik zit met een probleem dat zich voordoet in Excel.
Ik heb een werkblad en dat is een verzameling van een hele hoop uren.
Vervolgens heb ik een aantal werkbladen die dienen als personeelsgebonden blad.
De totaaluren per medewerker worden doorgekopieeerd naar het 1e werkblad.
De cel die per medewerker de totaal uren bevat is een formule(simpel optelsommetje).
Deze kopieeren we rechtstreeks naar het voorblad.
Nu komt het af en toe voor dat het voorblad de cel niet update.
Dus de formule op het personeelsblad wordt aangepast en ook de uitkomst word aangepast.
Echter wordt het 1e werkblad niet aangepast, deze is voor mij juist zo van belang doordat vanuit hier de uren en dus ook een salaris worden bepaald.
Voorbeeld:
De normale formule is 1 + 1 = 2
Wanneer ik deze op sla en op een later tijdstip de formule verander in:
1 + 3, dan wordt de uitkomst op het personeelsblad netjes 4
Terwijl de cel die de uitkomst bevat netjes naar het 1e werkblad wijst, word deze niet aangepast.
Opmerking:
wanneer het volledige 1e werkblad gekopieerd wordt, word de formule wel aangepast, ook op het oorspronkelijke 1e werkblad.
Wie weet wat er hier aan de hand is?
F9 aanklikken voordat het bestand wordt opgeslagen is ook geen oplossing voor dit probleem.