• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel uren registratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theunie

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2016
Hallo

Kan mij iemand helpen met een Excel bestand te maken, ik zou graag het volgende willen.

Dag en datum invoeren dan begin tijd eind tijd, het moeilijke is dat als ik tussen de 4,5 en 7,5 uur gewerkt heb dan gaat er 30 min pauze van af
tussen de 7,5 en 10,5 uur gewerkt heb dan gaat er 1 uur pauze van af
tussen de 10,5 en 13,5 uur gewerkt heb dan gaat er 1 uur en 30 min pauze van af
tussen de 13,5 en 16,5 uur gewerkt heb dan gaat er 2 uur pauze van af
tussen de 16,5 en langer gaat er 2 uur en 30 min van af

helaas kan ik zulke berekeningen niet maken in Excel zodat het automatisch de pauze ervan van geteld wordt als ik de gewerkte uren in geef, stel dat ik 8 uur gewerkt heb moet er 60 min van af maar als ik 9,30 gewerkt heb ook.

Alvast bedankt voor de moeite.

Gr Theunie

Welkom op dit forum. Deze vraag komt zo ongeveer elke dag voorbij. Aangezien je er geen voorbeeldje bijgedaan hebt ga ik er maar vanuit dat de uren in A1 staan.

PHP:
=ZOEKEN(A1;{0;7,5;10,5;13,5;16,5};{0;1;1,5;2;2,5})

Hallo

Helaas heb ik inderdaad nog niets gemaakt omdat ik dit niet kan, daarom zoek ik iemand die dit voor mij zou willen maken.
Ook als het mogelijk is om een week totaal gewerkte uren erbij te zetten en een maand overzicht van gewerkte uren.
Excel is voor mij echt hocus pocus een beetje kan ik er van maar dit is niet genoeg voor wat ik graag zou willen, heb het internet al afgezocht
om iets te vinden wat in die richting bestaat.
Daarom als iemand dit voor mij zou kunnen maken zou ik dat zeer waarderen.\

Gr Theunie

Uren registratie

Hallo

bedankt alvast voor het voorbeeld ik heb er div zaken verwijderd maar zo zou ik hem wel willen hebben.
Is het dan wel mogelijk dat u voor mij de formule er in kunt zetten met de pauze tijden dat hij dat van zelf uit rekent
en dat ik ook op een aparte blad de gewerkte maand uren overzicht krijg te zien zoals het er nu een beetje uit ziet.

Alvast bedankt

Theunie

Bijlagen

Ik zal heel die pauzeregeling wel niet goed begrepen hebben.
Dus als je 3u werkt heb je al recht op 0:30u pauze, en heb je maar 2:30u werktijd?
Toch in bijlage een voorbeeld.
De tijden moet je invullen zonder de dubbele punt (gaat sneller)
8:00 invullen als 800
Op blad 2 staan de Nederlandse feestdagen, dit kan je aanpassen.

Bijlagen

uren registratie

Hallo

als ik tussen de 0 tot 4,5 uur gewerkt heb gaat er geen pauze van af
als ik tussen de 4,5 en 7,5 uur gewerkt heb dan gaat er 30 min pauze van af
als ik tussen de 7,5 en 10,5 uur gewerkt heb dan gaat er 1 uur pauze van af
als ik tussen de 10,5 en 13,5 uur gewerkt heb dan gaat er 1 uur en 30 min pauze van af
als ik tussen de 13,5 en 16,5 uur gewerkt heb dan gaat er 2 uur pauze van af
als ik tussen de 16,5 en langer gaat er 2 uur en 30 min van af

Het moeilijke eraan is dat als ik b.v 5uur gewerkt heb gaat er 30min pauze van af werk ik 6:15 uur gaat er ook 30 min van af,
ik kan het echt zelf niet in programmeren dat hij dat echt precies uit rekkend ook met de tussen tijden.

Is het ook mogelijk om een week overzicht van de gewerkte uren en een maand overzicht van de gewerkte uren
zo kan ik heel vlug mijn loonstrook controleren.

Nogmaals bedankt voor u inzet om mij te helpen.

Bijlagen

Is de uitkomst van de pauzeberekening nu wel goed? Want dat is de essentie van de vraag.

uren

Hallo

Zover ik nu kan beoordelen zou het moeten kloppen zie bijlage

Is het nog mogelijk om per week de totale werktijd te zien en de maandelijkse werktijd.
ook om dan een mogelijkheid te hebben om te kunnen selecteren van week b.v 2 en 4 om uit te printen of de hele maand mei of zo

Ik ben u zeer dankbaar voor u geweldige hulp

Mvgr Theuniehttp://www.helpmij.nl/forum/images/icons/icon14.png

Bijlagen

Bekijk mijn voorbeeldje eens goed en verdiep je eens in het gebruik van draaitabellen.

Volgens mij had ik het verkeerde bijgevoegd

Het betreft volgende bijlage, is het mogelijk wat ik in vorige vraag had gesteld om dit in dit bestand toe te voegen

Gr Theuniehttp://www.helpmij.nl/forum/images/icons/icon14.png

Bijlagen

Als reactie op #13
In #8 is niets gewijzigd dus de bijlage heb je niet of met een half oog bekeken.

Als reactie op #14
Ja. Maar dat mag je zelf doen omdat ik alle code die erin staat niet begrijp.

Uren registratie

Hoi

Ik weet niet wie die code er in heeft gezet ik in ieder geval niet want daar heb ik de kennis niet voor.

Gr Marco

Bijlagen

Het bestandje is gemaakt door ene Louis

Kijk of de Pauze tijden nu kloppen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Uren

Hoi het schijnt allemaal goed te werken
is het mogelijk om de kolommen waar de formules instaan te beveiligen zodat ze niet veranderd kunnen worden.

Mvgr Theunie

Als je het blad beveiligd dan kun je waar de formules staan niets schrijven.

VenA heeft je het perfecte voorbeeld gegeven, waarmee al je vragen opgelost worden.
Jij wil echter verder met het andere voorbeeld.
Ik denk dat de pauzetijden nu juist zijn.
Om de weektotalen eruit te halen , heb ik niet genoeg excel-kennis.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan