excel vba code voor meerder werkmappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MARINA111

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2014
Beste

Ik heb heel wat verschillende excelbestanden(die ook door andere gebruikers bijgewerkt worden) met dezelfde vbacode in elk bestand.

Nu wil ik nog zaken wijzigen aan die code.
Kan ik met een nieuwe macro wijzigingen gaan aanbrengen in die bestaande code in de verschillende bestanden?
(loopen door bestanden om gegevens te gaan ophalen lukt, maar code aanpassen niet)
Of kan ik "vlot" aanpassen dat de opdrachtknoppen eventueel verwijzen naar een nieuwe werkmap waar ik aangepaste code opsla (maar die moet dan voor alle gebruikers openen als zij hun bestand openen).

Je kunt er dan beter een invoegtoepassing (.xlam) van maken. Die zet je in een map ergens waar iedereen mag lezen en iedereen voegt die eenmalig aan Excel toe. Als er dan wijzigingen zijn hoef je dat alleen maar in die .xlam aan te passen en hebben alle gebruikers direct de nieuwe versie, zonder dat ze er verder iets voor hoeven te doen.

Kijk hier voor een voorbeeld. Vooral onder het kopje "Functie opslaan als Invoegtoepassing"
http://www.gratiscursus.be/Excel_automatiseren/ExcelAut_les017.html

Eén invoegtoepassing kan al je functies, subs en formulieren bevatten.

Laatst bewerkt:
Excel vba code voor meerdere werkmappen

Beste

Voor m'n eigen bestanden lijkt dit idd het beste, maar zijn er nog andere oplossingen of kan dit op het netwerk geplaatst worden?
want voor de bestanden die door vele "computerleken" gebruikt moeten worden, vrees ik dat ik erorm veel telefoontjes zal krijgen om die invoegtoepassing "actief" te krijgen. Ook telkens er een nieuw personeelslid is, moet dit dan de eerste keer ingesteld?

Dat stel je inderdaad per gebruiker maar 1 keer in en zo'n invoegtoepassing kun je plaatsen waar je maar wilt, dus ergens op een gedeelde schijf in het netwerk. Als je er assistentie bij nodig hebt dan laat het maar weten want er is veel mogelijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan