excel vba overzicht met tekst in kruising

Status
Niet open voor verdere reacties.

MARINA111

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2014
Beste

Met hulp op deze site-waarvoor dank- maakte ik een "samenvatting" van een invulblad met tekst in de kruising waarvan voorbeeld in bijlage.
Het probleem is echter dat er in het invulblad geen lijnen mogen gewist worden of dat de samenvatting niet meer klopt.
Is hier een oplossing voor ?

Bijlagen

Is dit te simpel gedacht?
Code:
Next
            Range("A3").Resize(.Count) = Application.Transpose(.Keys)
[COLOR=#ff0000]            Protect[/COLOR]
        End With

Dit helpt helaas niet. Het is de matrixformule in cel b3 die niet meer werkt door een rij te verwijderen.

Werkt prima als je het blad beveiligd. Je moet alleen even de cellen in kolom A deblokkeren

Sorry, maar ik snap de oplossing niet :

als ik in het invulblad 2 lijnen verwijder, gebeurt het volgende met m'n formule in de samenvatting(ook al is het blad beveiligd).

=ALS.FOUT(INDEX(invulblad!$G$2:$G$998;KLEINSTE(ALS((invulblad!$A$2:$A$998=samenvatting!B$2)*(invulblad!$F$2:$F$998=samenvatting!$A4)*(invulblad!$L$2:$L$998=samenvatting!$B$1);RIJ($2:$1000)-1);1));"")

Blijkbaar verkeerd gelezen. Waarom wil je rijen verwijderen uit het blad 'invulblad'? Dit blad lijkt mij een verzameling van gegevens die je wilt bewaren. Zet daar dan een beveiliging op.

Af en toe moeten gegevens verwijderd uit het invulblad, (dubbel ingegeven/ten onrechte ingegeven) en dan moet telkens de formule aangepast op het overzicht....wat ik graag anders zou oplossen...(als dat zou kunnen....)

Als je de bladnaam toevoegt aan de RIJ-formule blijven de bereiken gelijk als rijen worden verwijderd. Dus: RIJ(invulblad!$2:$1000)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan