• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel VBA timestamp laatste wijziging rij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn in theorie drie oplossingen:
1. Verwijder de programmaregel die de fout genereert. Het is misschien niet nodig de autofit iedere keer uit te voeren.
2. In het dialoogscherm Werkblad Beveiligen kun je meerdere opties aan- of uitvinken. Vink de optie kolommen opmaken aan.
3. Een oplossing waarbij de werkbladbeveiliging wordt beheerd met VBA. Dit vereist dat in de Workbook_Open-event van de ThisWorkbook-module het werkblad beveiligd wordt met de optie UserInterFaceOnly:=True:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
	Sheets(1).Protect Password:="b4n4n3nsch1l", UserInterFaceOnly:=True
End Sub

Altijd fijn als je kunt kiezen.

Er zijn in theorie drie oplossingen:
3. Een oplossing waarbij de werkbladbeveiliging wordt beheerd met VBA. Dit vereist dat in de Workbook_Open-event van de ThisWorkbook-module het werkblad beveiligd wordt met de optie UserInterFaceOnly:=True:
Werkwijze 1: moet dan niet telkens voor het opslaan het blad terug beveiligd worden? Dit probleem bestaat niet bij Werkwijze 3.
Werkwijze 2: aanvinken van "rijen opmaken" en "kolommen opmaken" helpt niet als oplossing
Ik verkies werkwijze 3 gezien deze mij het "properst" lijkt. Echter zit ik met een probleem, er kunnen geen rijen meer verwijderd worden.
Ik heb als opties staan dat de gebruikers mogen:
-ontgrendelde cellen selecteren
-rijen verwijderen
-autofilter gebruiken
Ik kon geen rij meer selecteren, waardoor ik ook geen rij kon verwijderen. Ik heb da de optie "vergrendelde cellen selecteren" ook toegestaan.
Dit lost het probleem echter niet op.

Wanneer ik een volledige rij selecteer, kan ik enkel kiezen voor de optie "Inhoud wissen" en niet voor "Verwijderen". Wanneer ik "Inhoud wissen" kies, gebeurt er niets.
Ook de cellen die niet automatisch worden ingevuld door de VBA-code worden niet leeggemaakt. Er gebeurt eigenlijk niets.

Weet jij hier raad mee?

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Sheets(1).Protect Password:="b4n4n3nsch1l", UserInterFaceOnly:=True, DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True _
        , AllowDeletingRows:=True, AllowFiltering:=True
End Sub

Dit soort macrootjes kun je makken in elkaar puzzelen met behulp van de macrorecorder.

Het klinkt logisch dat als je cellen op slot zet om te voorkomen dat gebruikers ze muteren, je de betreffende rij ook niet in zijn geheel kan verwijderen. Dat is immers ook muteren. De optie AllowDeletingRows:=True is dus eigenlijk loos omdat de kolommen H en I op slot zitten.

Laatst bewerkt:
Code:
Dit soort macrootjes kun je makken in elkaar puzzelen met behulp van de macrorecorder.

Het klinkt logisch dat als je cellen op slot zet om te voorkomen dat gebruikers ze muteren, je de betreffende rij ook niet in zijn geheel kan verwijderen. Dat is immers ook muteren. De optie AllowDeletingRows:=True is dus eigenlijk loos omdat de kolommen H en I op slot zitten.[/QUOTE]

Bedoel je met jouw laatste paragraaf dat het niet zal lukken dan? Jouw code werkt niet, als ik ze kopieer in mijn Excel.
Ergens vind ik het logisch dat cellen die geblokkeerd staan niet kunnen verwijderd worden, maar dat is toch net hetgeen ik omzeil door "gebruikers morgen rijen verwijderen" aan te vinken? Waarvoor dient deze optie anders? :confused:

Ik zie er geen uitdaging in je verder te helpen met je vraag.
Misschien meldt zich een andere helper.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan