Kirsten1712
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 jan 2017
Hallo
Ik ben al een tijd aan het zoeken naar een oplossing hiervoor, maar aangezien ik er weinig van ken, vrees ik dat ik hulp nodig heb..
Bedoeling van de sheet is dat de macro getriggerd wordt adhv een bepaalde waarde die wordt ingegeven. So far so good. Wanneer de inputbox dan verschijnt en er een aantal wordt ingegeven, zou dat aantal in een andere kolom op dezelfde rijhoogte moeten verschijnen.
Voorbeeld: In A2 wordt er "15117" ingegeven, dat triggert de macro. De inputbox verschijnt en er wordt gevraagd naar het aantal. Het aantal dat wordt ingegeven moet in G2 komen te staan. Gebeurt hetzelfde in A12, moet dat in G12 komen enz..
Hieronder de code die ik voorlopig heb en ook doet wat hij moet doen, bij deze ook een voorbeeldbestand. Bekijk bijlage msgbox met versch opties nav wat nodig2.xlsm
Alvast bedankt!!
Ik ben al een tijd aan het zoeken naar een oplossing hiervoor, maar aangezien ik er weinig van ken, vrees ik dat ik hulp nodig heb..
Bedoeling van de sheet is dat de macro getriggerd wordt adhv een bepaalde waarde die wordt ingegeven. So far so good. Wanneer de inputbox dan verschijnt en er een aantal wordt ingegeven, zou dat aantal in een andere kolom op dezelfde rijhoogte moeten verschijnen.
Voorbeeld: In A2 wordt er "15117" ingegeven, dat triggert de macro. De inputbox verschijnt en er wordt gevraagd naar het aantal. Het aantal dat wordt ingegeven moet in G2 komen te staan. Gebeurt hetzelfde in A12, moet dat in G12 komen enz..
Hieronder de code die ik voorlopig heb en ook doet wat hij moet doen, bij deze ook een voorbeeldbestand. Bekijk bijlage msgbox met versch opties nav wat nodig2.xlsm
Alvast bedankt!!
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target = 15117 Then
Call InsertsNeeded
Call TopNeeded
Call BottomNeeded
End If
End Sub
Sub InsertsNeeded()
Dim AantalInserts As Variant
AantalInserts = Inputbox("Hoeveel inserts zijn er nodig?")
If AantalInserts > 0 Then
Call JumpAndAddInserts
End If
End Sub
Sub TopNeeded()
Dim AantalTops As Variant
AantalTops = Inputbox("Hoeveel top foams zijn er nodig?")
If AantalTops > 0 Then
Call JumpAndAddTops
End If
End Sub
Sub BottomNeeded()
Dim AantalBottoms As Variant
AantalBottoms = Inputbox("Hoeveel bottom foams zijn er nodig?")
If AantalBottoms > 0 Then
Call JumpAndAddBottoms
End If
End Sub
Sub JumpAndAddInserts()
Range("a1").End(xlDown).Offset(1, 0).Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "15118"
End Sub
Sub JumpAndAddTops()
Range("a1").End(xlDown).Offset(1, 0).Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "15119"
End Sub