Goedemiddag mensen,
Een tijdje geleden heb ik hier een vraag geplaatst waar ik prima mee geholpen ben, ik was toen bezig met een Excel bestand waarin ik uren kon bij houden voor klanten. Nu wil ik graag het document wat gebruikersvriendelijker maken.
Nu heb ik in mijn document een knopje gemaakt die een macro uitvoert, en heb ik een werkblad toegevoegd die dient als template. Wanneer ik de knop activeer krijg ik een prompt die mij vraagt om een klantnaam in te voeren, wanneer ik een naam invoer en op ok klik word het template werkblad gekopieerd en krijgt die de door mij ingevoerde naam. Dit werkt dus goed.
De nieuwe werkbladen die worden aangemaakt d.m.v de knop bevatten een aantal cellen die verwijzen naar een ander werkblad. Alleen wil ik graag dat de cellen automatisch bij elke kopie worden opgehoogd. Voorbeeld:
Mijn nieuw gekopieerde werkblad heeft in de volgende cellen de volgende waardes:
cel C3 (=KLANTEN!C11)
cel E3 (=KLANTEN!E11)
cel F3 (=KLANTEN!F11)
cel G3 (=Klanten!G11)
Stel dat ik nu weer een nieuwe klant toevoeg dan worden bovenstaande waardes dus meegenomen en zou ik deze handmatig aan moeten passen naar (=KLANTEN!C12), en bij weer een nieuwe klant (=KLANTEN!C13) etc.
Is er een manier om dit te automatiseren d.m.v een knop o.i.d ?
Mijn VBA code momenteel:
Claudio.
Een tijdje geleden heb ik hier een vraag geplaatst waar ik prima mee geholpen ben, ik was toen bezig met een Excel bestand waarin ik uren kon bij houden voor klanten. Nu wil ik graag het document wat gebruikersvriendelijker maken.
Nu heb ik in mijn document een knopje gemaakt die een macro uitvoert, en heb ik een werkblad toegevoegd die dient als template. Wanneer ik de knop activeer krijg ik een prompt die mij vraagt om een klantnaam in te voeren, wanneer ik een naam invoer en op ok klik word het template werkblad gekopieerd en krijgt die de door mij ingevoerde naam. Dit werkt dus goed.
De nieuwe werkbladen die worden aangemaakt d.m.v de knop bevatten een aantal cellen die verwijzen naar een ander werkblad. Alleen wil ik graag dat de cellen automatisch bij elke kopie worden opgehoogd. Voorbeeld:
Mijn nieuw gekopieerde werkblad heeft in de volgende cellen de volgende waardes:
cel C3 (=KLANTEN!C11)
cel E3 (=KLANTEN!E11)
cel F3 (=KLANTEN!F11)
cel G3 (=Klanten!G11)
Stel dat ik nu weer een nieuwe klant toevoeg dan worden bovenstaande waardes dus meegenomen en zou ik deze handmatig aan moeten passen naar (=KLANTEN!C12), en bij weer een nieuwe klant (=KLANTEN!C13) etc.
Is er een manier om dit te automatiseren d.m.v een knop o.i.d ?
Mijn VBA code momenteel:
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt!Sub CopySheet()
Dim i As Integer, x As Integer
Dim shtname As String
'i = Application.InputBox("Copy how many times?", "Copy sheet", Type:=1)
'For x = 0 To i - 1
Sheets("template").Copy After:=Sheets(Sheets.Count)
shtname = InputBox("Naam van klant", "Klant naam")
ActiveSheet.Name = shtname
'Next x
End Sub
Claudio.
Laatst bewerkt: