excel vba

• Onderwerp starter Onderwerp starter afaf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

afaf

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Ik heb een vraag over het werken met excel vba.

Ik heb een excel bestand met heel veel gegevens: personeelnaam, gevolgde opleidingen en opleidingnummer. deze gegevens wil ik graag automatiseren met vba, zodat het automatisch wordt ingevuld in een andere excel bestand.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Alvast bedankt

Ja, maar wat moeten wij hier nu mee ???

Mijn vraag is hoe kan ik met vba de gegevens automatisch invullen in de fleximatrix (De fleximatrix wordt gebruikt, om een duidelijk overzicht te creëren van vereiste opleidingen voor de medewerkers), zodat het niet meer handmatig wordt ingevuld.

Alvast bedankt

Ik heb moeten Googlen om te weten wat een fleximatrix is, en dan verwacht jij dat je met een uitleg van niks en zonder voorbeeld even jouw probleem gaan oplossen.
Post een voorbeeldbestand met wat je hebt, wat de bedoeling is en wat je wil bereiken. Op deze manier geraken we misschien iets verder.

Oke, laat ik het even simpel maken. Ik heb een lange lijst in excel met alle namen medewerkers, hun opleidingen en opleidingnummer. Wat ik wil bereiken is simpel zoeken met vba, dat ik een zoekknop ga maken en als ik op die knop druk, kan ik de naam van de opleiding geven en dan krijg ik de namen van medewerkers die deze opleiding hebben gevolgd.

Mvg

Dat is geen zoeken, dat is filteren.
Ooit van autofilter gehoord ?

Dat weet ik wel, ik wil het zeg maar met vba laten zoeken, als ik een zoekknop maak, en dan druk ik op kan ik de naam of de nummer van de opleiding
typ krijg ik alle mensen die deze opleiding hebben gedaan..

Zoals al eerder gevraagd, post een voorbeeldbestand met de opzet van je werkblad en wat dummygegevens zodat we je gericht kunnen helpen.
Zonder dat heeft over en weer posten voor mij geen zin meer.

Vba excel

Ik heb een voorbeeld geplaatst van een worksheet. In sheet 1 staan de gevolgde opleidingen van het personeel. Sheet 2 bevat de fleximatrix.

Het gaat namelijk om sheet 1:
Ik wil namelijk d.m.v. het selecteren van het opleidingsnummer alle namen van het personeel krijgen die de opleiding hebben gevolgd. Het lukt niet met verticaal zoeken want dan krijg ik de naam van een persoon. Ik weet niet welke formule hier gebruikt moet worden.

Bij voorbaat dank

Bijlagen

Heel erg bedankt voor je hulp, het werkt goed.
Ik had nog een vraagje, in sheet 2 heb ik mijn draaitabel, waar ik moet bepalen wie welke opleiding heeft gedaan. Is er een optie om die gegevens automatisch in te vullen van sheet 1??

http://www.gratiscursus.be/Excel_2010/excelles054.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan