• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

afaf

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Berichten
13
Hallo Allemaal,

In sheet1 heb ik een bronbestand in excel waarin staat de namen van de medewerkers en hun alle gevolgde opleidingen en elke opleiding heeft een nummer. In sheet2 heb ik een draaitabel waarin ook de opleidingen en namen van medewerkers staan. wat ik graag wil is deze tabel automatisch invullen met wie welke opleiding heeft gedaan en die gegevens halen van het bronbestand door een knopje op te drukken of zowiets.

Zou iemand mij kunnen helpen.
Ik heb die excel bestand als bijlage toegevoegd voor meer duidelijkheid.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Book1.xls
    74,5 KB · Weergaven: 18
Je praat over draaitabel, kijk eens naar de optie draaitabel in excel.

Niels
 
Daar heb ik ook geprobeerd maar het lukt niet om die cellen in te vullen met draaitabel, wat ik namelijk wil is dat in die leggen cellen automatisch een vinkje komt bij de juiste medewerker als hij die opleiding heeft gevolgd.
 
in E8 een doorslepen naar onder&rechts

Code:
=ALS(SOMPRODUCT((Sheet1!$A$2:$A$186=Sheet2!$C8)*(Sheet1!$B$2:$B$186=Sheet2!E$7))=0;"";"X")

Niels
 
Dat is wel wat ik bedoel, maar het lukt niet als ik meer cellen heb dus in een andere tabel, want ik heb meerdere tabellen.
 
Wat lukt er niet?

Je moet er bij de somproduct formule voor zorgen dat je bereiken even groot zijn.
in het voorbeeld staat bij beide bereiken rij 2 tot 186, dit mag niet verschillend zijn.


Niels
 
Ja klopt want bij een andere excelsheet heb ik 453 rijden en dat heb ik ook bij die formule verandert, maar toch geeft i niet de exacte vinkje
 
Hele duidelijke uitleg ik weet nu precies wat het probleem is.
Plaats even een voorbeeld van het bestand, met je formule erin.

Niels
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan