• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel via csv uitvoeren naar Google Cal

Status
Niet open voor verdere reacties.

janloomans

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2014
Berichten
30
Hi allen.

ik ben bezig met een personeelsplanning voor een vrij groot horecabedrijf met meerdere vestigingen.
Het werkblad is niet meer of minder dan een overzicht & urentelling per personeelslid (een 100-tal, verspreid over 4 locaties).

Ik wil dit graag uitvoeren naar Google Calendar (of een andere kalender app, de kwestie blijft dezelfde).

Google heeft een vrij strikte CSV syntax nodig met headers die in de juiste volgorde staan. Alle data kan ik zonder probleem uitvoeren en zelfs importeren in google. echter nu komt de truc ...

Kan ik voor elk personeelslid een aparte kalender maken in Google zonder een 100-tal CSV's aan te moeten maken en manueel importeren ?
We gaan ervan uit dat de 'moeder' GMAIL account (bijvoorbeeld horecabedrijf@gmail.com) onderverdeeld is en al 'sub' calenders heeft (1tje per personeelslid).

zou er iets te maken zijn zodat bijvoorbeeld de uren van JANNEKE en JEF ook daadwerkelijk in de subcalenders JANNEKE en JEF geplaatst worden ?


Ik wil dit doen zodat mijn werknemers zich kunnen 'abonneren' op deze kalender maar zonder notificaties te moeten krijgen van wanneer hun collega's aan de slag moeten ?


(anderzijds, staat dit hier juist ? of moet ik in een 'google' forum terecht ?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan