Excel vind bestanden nietl en Word vindt ze wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Ben van xp naar Windows 7 gegaan. Heb office 2010 ook overgezet met de (oude) bestanden op de D schijf.
Wanneer ik op word klik gaat het programma naar de word-bestanden, maar wanneer ik op Excel klik gaat het programma niet naar de Excelbestanden.

Opties voor Word.png opties voor Excel.png

Hij stopt een map te vroeg. Zie op bijgevoegde plaatjes de Standaardbestandslocatie!
Bij word staat er D:\Henk Master\Word files
Bij Excel staat er D:\Henk Master

Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg "Excel files" niet achter Henk Master. Er staat ook geen "bladeren" zoals bij Word.

Hopelijk weet iemand hier raad op.

Henk Sr

Laatst bewerkt:
Als de map D:\Henk Master\Excel files bestaat kun je dat in die opties van Excel gewoon in dat veld zo ingeven.

Dat gaat juist niet. Heb ik geprobeerd, maar dat accepteert het niet.
Bij word stond op die plaats bladeren en dan kon je naar de juiste map gaan en vastzetten. Zie de plaatjes.
In excel is de mogelijkheid van bladeren niet aanwezig. Zie de plaatjes.

Hallo Henk.

Er is iets met je .docx bestanden. Ik keek even in je bijlage. Bovenste regel.

Normaal slaat word een document op in .doc

Pak maar een willekeurig document van je zelf. (Niet openen, gewoon even dit doen)

Klik op je rechtermuisknop en ga dan naar eigenschappen. Daar staat als het goed is ergens .doc of .docx

Bij excel is dit ook zo alleen dus deze naam .xls en/of xlsx

Installeer office 2010 op je computer opnieuw. Je hebt toch wel office CD he en anders office 2007 die werkt ook.

Je moet wel een origineel office pakket hebben. Maar die heb je toch.??

Groetjes Manamana. Off Topic. Hoi Ed.

Laatst bewerkt:
Wat gebeurd er dan als je dat probeert in te tikken? Weet je zeker dat deze map wel aanwezig is?
D:\Henk Master\Excel files

Off Topic. Hoi manamana :)
En vanaf Office 2007 is het geen .doc meer maar .docx

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie Manamana en Edmoor.

Manamana,

Er is niets mis me de .docx bestanden en de verwijzing naar de word files via keuze Word gaat prima.
Het probleem zit bij Excel en waarschijnlijk omdat het pad niet in orde is naar de excel bestanden.

Edmoor,

Ik heb geprobeerd om achter D:\Henk Master Excel te plaatsen zodat het pad wordt D:\Henk Master\Excel, maar dat geeft de volgende foutmelding:

Opties voor Ecel.png

Hoe krijg ik het voor elkaar om dat pad goed te krijgen. Bij word lukte het wel.

grts,
henk sr

Laatst bewerkt:
Ik heb nu al 2x gevraagt of je zeker weet dat die map op de D: schijf aanwezig is. En kun je die dan ook openen?
Als 1 van beide niet het geval is krijg je inderdaad die melding. En je noemt nu een andere map dan in je eerdere posts.

Edmoor,
Ja de map bestaat op D:, maar je hebt toch voor de oplossing gezorgd. Er staat inderdaad geen Excel, maar het bestand heet Excel files en dat heb ik wel in het pad kunnen zetten.
Het werkt nu dus wel.
Hartstikke bedankt voor je hulp.

grts

henk sr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan