• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel (voetbal) competitie aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computernoobje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Hallo,

Ik ben al dagen aan het prutsen met Excel en een competitie, maar ik kom er niet uit. Ik wil namelijk een voetbalcompetitie maken voor 3 teams, die oneindig veel wedstrijden tegen elkaar kunnen spelen en dat alle punten (3 per gespeelde wedstrijd), gespeelde wedstrijden, winst, gelijkspel, verlies, aantal doelpunten voor en -tegen ed in een tabel komen dmv formules (SOM.ALS etc). Ik had iets van internet geplukt waar ik de teams in heb gezet, maar er klopt niks meer van. Het is dus de bedoeling dat je de uitslag invult op het schemaformulier en dat dan automatisch de stand in de (ranking)tabel meeveranderd (met 1ste tm 3e plaats).

Fifa 09 Museumstraat 4.xls

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen?! Het zou ook heel mooi als we extra spelers zouden kunnen toevoegen, maar dit is geen vereiste.

Alvast bedankt!

Mvg.:thumb:

Beste Computernoobje ;)

Welkom op het forum.

Heb hier een voetcompetitie voor jou die je naar hartelust kan aanpassen.
Indien er vragen zijn stel ze dan gerust.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Competite Excel

Allereerst bedankt dat jullie me willen helpen. Ik denk dat ik beide Excelbestanden wel kan en moet gebruiken, maar het lukt me nog niet:o Bij het bestand van Danny kan ik aangeven met hoeveel teams ik speel (wat ook de bedoeling is), maar als ik team 1, team 2 en team 3 invul en de rest open laat is er geen speelschema. Kan ik hier iets aan veranderen?
Het is namelijk de bedoeling dat er een competitie komt van 3 teams. Dan spelen we bijvoorbeeld 100 wedstrijden in een maand en alle uitslagen vullen we in op het schema (deze hoeven niet bewaard te worden, als ze maar opgeteld worden in de totale ranking). Dan willen we aan het einde van de maand kijken wie het meest gewonnen heeft. Is dat mogelijk met één van de bestanden die jullie me stuurden?

Alvast bedankt voor de hulp! :thumb:

Groeten

In fifa zelf kan je toch gebruik maken van "VoetbalParty".
Daar houdt fifa zelf alles bij van aantal goals gemaakt, gele kaarten en kan je ook oneindig lang spelen....

Bedankt!

Heel fijn, ik wist niet eens dat er Fifa Party was en dit is een goede oplossing! Bedankt:thumb:

Hallo,

Je hebt geen bestand bijgevoegd??

Ik denk dat ik je wel kan helpen, ik ben met een programma bezig om alle gegevens bij te houden in een voetbalteam, dus ook uitslagen en standen ed.

Laatst bewerkt:
Wachtwoord AUB

Hallo Danny,

Prachtig programma maar graag had ik uw wachtwoord gekregen.

Wanneer ik het aantal ploegen invul, krijg ik geen automatisch wedstrijdschema, zoals beschreven in je info.
Kan het zijn omdat ik nog werk met excel2003??,

alvast bedankt

Beste djollieboy ;)

Er is geen wachtwoord, gewoon op OK klikken.

Ploegen aanpassen doe je in Wedstrijdschema in kolom B.
Daar voeg je of verwijder je ploegen.

Cel A1 niet veranderen in tabblad Programma.

Beste djollieboy ;)

Hallo Danny,

Prachtig programma maar graag had ik uw wachtwoord gekregen.

Wanneer ik het aantal ploegen invul, krijg ik geen automatisch wedstrijdschema, zoals beschreven in je info.
Kan het zijn omdat ik nog werk met excel2003??,

alvast bedankt

In tabblad Wedstrijdschema vanaf cel A5 staat er een formule met IS.ONEVEN en dit wordt niet herkend in Excel 2003 enkel in Excel 2007.

Verander de formule in deze :

=ALS($A$3="0 Teams";"";ALS(EVEN(MAX($A$20:$A$39));VERSCHUIVING(Teams!$A$1;VERGELIJKEN($A$3;Teams!$A$1:$A$130;0)+RIJ()-4;KOLOM()-1);ALS(VERSCHUIVING(Teams!$A$1;VERGELIJKEN($A$3;Teams!$A$1:$A$130;0)+RIJ()-4;KOLOM()-1)=0;"";"")))

Sleep deze dan naar rechts en naar beneden.

Dan werkt het ook in Excel 2003.

@ funkypunky Topic is redelijk gedateerd, en dat is niet gewenst om dan nog te reageren

Er is nog antwoord gegeven op 9 juli. Dat is nog geen maand geleden! Dus waarom mag ik dan niets vragen!!
Dit is toch een forum waar mensen elkaar helpen?
wel, ik vraag de ontwerper van dat Excel bestandje om zn paswoord.

Daar heb je gelijk in. Ik zie dat djollieboy al de fout is in gegaan. Wat betreft je opmerking "Dit is toch een forum waar mensen elkaar helpen"Lees de huisregels er nog eens op na, je bent er tenslotte mee accoord geaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan