• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel voor mac - velden invullen naargelang eerder gemaakte keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocknroadie

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Hier ben ik weer met een probleem :-)

in mijn vorige vraag http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/905145-excel-voor-mac-keuzelijst-automatisch-uitbreiden

staat hoe ik een lijst automatisch kan laten aanpassen als er in het gegevensblad gegevens aan een lijst worden toegevoegd.

nu, aan de hand van de keuze in die lijst worden er andere velden automatisch ingevuld. (zie voorbeeld in bijlage)

het probleem is nu dat als ik de lijst met namen uitbreid, de lijst in mijn veld "wie" wel automatisch verlengd wordt maar dat de cellen die automatisch ingevuld moeten worden, deze aanpassing niet doen.....

ik vermoed dat er met een combinatie van formules gaat moeten gewerkt worden maar ik zie niet hoe....

iemand een idee of een suggestie?Bekijk bijlage kiesuiteenlijst.xlsx

thx.

ik ga het proberen uit te zoeken hoe dat precies in zijn werk gaat

tabel maken en de tabel een naam geven lukt me, geen probleem. alleen de selectie maken in mijn inputblad lukt me niet. hoe moet ik die verwijzing naar "=Naam" bij gegevensvalidatie maken?

ik bedoel, hoe moet ik bij gegevensvalidatie zorgen dat er in die bepaalde tabel wordt gekeken?

Laatst bewerkt:
Via Naam definiëren on de tab formules. Of met <Ctrl> + <F3>

Via Naam definiëren on de tab formules. Of met <Ctrl> + <F3>

ok, na wat studie werk heb ik m door.... denk ik...... het werkt! thx!

en dan komt er nu nen hele lastige.... maar daar start ik een andere vraag voor op.....

Marc

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan