• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel voor mac verwijzing naar andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernykley

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Berichten
5
hoi, ik ben bezig met een adresbestand te maken in Excel voor mac. In Sheet2,
(a1,naam a2,adres a3,postcode a4,woonplaats a5,telefoonnr enz.)

Er zal dus een hele rij met namen / adressen en alle andere gegevens onder elkaar komen te staan.

Nu heb ik in een Sheet1 een dropdown menu in E7 met een verwijzing naar alle mogelijke namen in Sheet2.
Ik zou willen als ik een naam kies uit het dropdown keuzemenu er in de onderstaande cellen E8, E9, E10 gelijk de rest van de juiste gegeven worden overgenomen, zoals adres, postcode en woonplaats.

Weet iemand welke formules hier voor nodig zijn.

Groet Erny
 
Hallo,

Kijk voor een dropdownlijst eens bij gegevensvalidatie en voor het aanvullen van de overige gegevens eens bij de functie vert.zoeken

Succes

Kees
 
hoi Kees
Bedankt voor je snelle reactie, ik was al bezig met die formule vert.zoeken (vlookup)
maar ik kom er alleen niet uit om de verder te linken met andere cellen.
zou je mij iets meer opweg kunnen helpen.
 
Als je het xls bestandje (zonder gevoelige informatie) hier eens plaats, dan kunnen we je wel verder helpen.
 
Hallo ernykley

Heb je de gegevens van een persoon naast elkaar of onder elkaar staan?
Voor vert.zoeken werkt het het handigst als gegevens van een persoon op een rij staan
 
in cel E7 in de eerste sheet is een dropdown keuzemenu met gegevens van de volgende sheet met adressen.
hier kan je kiezen uit verschillende namen.
ik wil graag dat de onderste cellen ( E8,E9,E10 enzo.) de kloppende adresgegevens uit het adresbestand overneemt als je een naam/bedrijf kiest in E7.

Bestand is toegevoegd.

groet Erny

Bekijk bijlage factauto1.xls
 
Code:
=VLOOKUP(F7;'Adres Bestand'!B2:H6;2;0)
probeer deze eens

Code:
=VLOOKUP(F7;'Adres Bestand'!B4:H8;5;0)&"  "&VLOOKUP(F7;'Adres Bestand'!B5:H9;6;0)
En deze voor postcode en woonplaats die horen nl naast elkaar te staan en niet onderelkaar
 
Laatst bewerkt:
Misschien bedoel je zoiets?

Kees
 

Bijlagen

  • factauto1.xlsx
    356,3 KB · Weergaven: 57
Top jongens.

Ik kan weer verder met mijn werk.

bedankt voor jullie snelle reactie

groet Erny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan