• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel voor stage opdracht, ik kom er niet uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

perrieh

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Hallo,

Ik moet voor mijn stage wat uitzoeken. Nou heb ik Excel gebruikt, maar ik kom er verder niet uit. Het gaat om een truck die de hele maand augustus op verschillende wegen heeft gereden. Nou moet ik het aantal kilometers weten van een bepaald aantal wegen waar de truck op heeft gereden. In kolom A van sheet 1 zie je alle wegen waarop de truck heeft gereden met daarnaast het aantal kilometers. In sheet 2 zie je de wegen waarvan ik de kilometers wil weten. Uiteindelijk moet ik deze wegen optellen om het totaal aantal kilometers te weten te komen van die wegen. Ik heb al geprobeerd met een als-functie te werken, maar daar kwam ik niet uit aangezien de tekst niet hetzelfde is in beide sheets. Ook kom ik er niet uit met de functie: links.

Iemand die mij kan helpen?
Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Hoi,
Met twee keer dezelfde vraag te stellen kom je echt niet verder, integendeel
Greetz

Hoi,
Dan doe je dit in dezelfde post, je kan altijd een van uw berichten aanpassen, veranderen.
Sorry, wilde niet zo streng zijn, pas gezien dat je nieuw bent op dit forum:)
Greetz

ja klopt, het is nog even wennen
zal ik de volgende keer doen!

kan ik dit bericht dan niet meer verwijderen? zodat het bij het oude bericht blijft?

Hoi,
Moet je aan een moderator vragen, zelf kan het niet.
Greetz

Excelbat en AlexCEL

Heel erg bedankt. Nu moet ik eerst nog even kijken hoe het allemaal precies in elkaar steekt ;)

Niets gedaan aan deze vraag en toch bedankt worden... :o

PS Perrieh: volg linkje in post#8. Staat ook uitleg bij de formule.

Excelbat,

Klopt het dat nu bijvoorbeeld de weg E19 (A1) niet wordt meegerekend met het aantal kilometers terwijl die wel meegerekend moet worden?

Excelbat en AlexCEL,

Volgens mij mis ik een heleboel A en E wegen. want uiteindelijk wil de kilometers van deze wegen hebben:
A1 (E19)
A2 (E314)
A3 (E40)
A4 (E411)
A7 (E19)
A8 (E429)
A10 (E40)
A11 (E34)
A12
A13 (E313)
A14 (E17)
A17 (E403)
A18 (E40)
A19
A21 (E34)
A25 (E25)
A112 (N186)
A201
R0
R1
R4
R8
N1
N2
N3
N4
N5
N6
N7
N8
N9
N10
N20
N31 (E403)
N49 (E34)
N50
N60
N70
N80
N186

Dit zijn de wegen waar ik exact de gereden km's van moet hebben.

Enig idee wat ik dan moet aanpassen aan jullie bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan