• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vraag informatie kunde op school

Status
Niet open voor verdere reacties.

Privento

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Berichten
16
Hallo Helpmijer's (zo noemen jullie jezelf toch),

Op school hebben we via ItsLearning een Informatiekunde methode waarbij je met office leert werken. Nou heb ik dat al afgerond, alleen was er een extra vraag waar ik nog steeds heel benieuwd naar ben hoe ik doe moet oplossen, hieronder de vraag:
Joris en Chantal dobbelen, ieder met twee dobbelstenen. Ze hebben de volgende spelregels afgesproken:

1. Er zijn tien spelrondes waarin zij elk een keer met twee dobbelstenen gooien.
2. Wie het hoogst gooit is winnaar van de spelronde
3. Wie de meeste spelrondes wint is winnaar van het spel.

Richt een spreadsheet in waarin je de dobbelgetallen kunt invullen, dat per spelronde de naam van de winnaar weergeeft, het aantal keren dat elk de spelronde heeft gewonnen, en de uiteindelijke winnaar van het spel.Het spreadsheet hiernaast laat een mogelijke oplossing zien. In dat spreadsheet zijn de functies Aantal.als en Als gebruikt.
Dobbelen2.JPG

Hopelijk kan iemand mij helpen!
 
Privento,
Schooltaken oplossen is niet de taak van dit forum (dacht ik).
Overleg eens met je medestudenten over hoe je deze kwestie aanpakt.
 
Wat is eigenlijk de vraag?

Het is toch al opgelost, niet?
 
Ik ben al klaar met de rest van de methode, maar ik vroeg me gewoon af hoe dit moet, het is ook niet verplicht. En mijn medestudenten weten er eigenlijk nog veel minder van dan ik (ik zit in de 3e). En dat plaatje is een voorbeeld van hoe het eruit moet gaan zien, zo stond het daar.
 
In D2:

=ALS(B2>C2;$B$1;ALS(B2=C2;"gelijk";$C$1))

In B12:

=AANTAL.ALS($D$2:$D$11;B$1)

Wigi
 
He Wigi,

enorm bedankt hiervoor! Ik snap het nu ook!
Maaremm... hoe weet jij dit eigenlijk? In die help-functie staat ook niet veel bruikbaars.
Mvg Jelle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan