• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel - vraag over code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fred_H

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Berichten
29
Hallo
De standaard map om op te slaan in Excel is bij ons (5 medewerkers) ;
k:\naam-medewerker\excel.
Nu is er een nieuw excel formulier "aanvraag ziekteverlof" waarop een command-knop op zit om het formulier op te slaan.
Het zou opgeslagen moeten worden in de map "ziekmeldingen".
Weet iemand hoe ik onderstaande code moet aanpassen zodat het bij iedereen in zijn "excel" map wordt opgeslagen in de subdirectorie "ziekmeldingen" . Als de subdirectorie "ziekmeldingen" nog niet bestaat, dan maken.

De huidige code is;
Private Sub CommandButton1_Click()
ThisWorkbook.SaveAs Range("n1")
End Sub


Alvast hééél erg bedankt
Fred
 
Laatst bewerkt:
Fred

Als in A1 de naam van de werknemer staat, en in A2 de naam van het bestand, dan werkt dit:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim fn As String, folder As String
fn = Range("A2") & ".xls"
folder = "K:\" & Range("A1") & "\" & "Ziekmeldingen"
On Error Resume Next
MkDir folder
ThisWorkbook.SaveAs folder & "\" & fn
End Sub

Wigi
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan