• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter keith
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keith

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Beste,
Ik heb een probleempje met excel
Als ik op tabblad 1 een adressenlijst met klanten heb en ik wil vb A1 uit tabblad1 op A10 in tabblad 2,
B1 uit tabblad 1 op A20 in tabblad 2, enz maar dit voor maar liefst 700 klanten. alhoewel tabblad 1 soms kan veranderen van namen en adressen.

Groeten Keith

Laatst bewerkt:
Misschien niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar in Word kun je middels "Afdruk Samenvoegen" heel eenvoudig je adressen uit Excel op een envelop zetten. Misschien dat dat iets is?

Geef eens wat meer uitleg over welke cel naar waar gaat enz.

Beste Wigi,

Ik heb op mijn tabblad 1 een volledige adressenlijst geimporteerd uit axess
Maar deze kan soms veranderd worden voorbeeld vandaag alle adressen uit Oost vlaanderen
morgen deze van west-vlaanderen
Al deze adressen zouden op zo'n gemakkelijk mogelijke manier op een enveloppevorm moeten komen zodat wij maar enkel de adressen die wij willen importeren in tabblad 1 en deze automatisch op tabblad 2 verschijnen in de rijen zodat ze goed staan om ze uit te printen op enveloppes
Ik kan wel voorbeeld iedere keer zeggen dat D10=moet zijn aan A1 enz maar er zijn zo'n 700 adressen en dan ben ik morgen nog bezig

Alvast bedankt

Dat begrijp ik wel, maar je moet kunnen zeggen welke cellen naar waar gaan. Anders kan ik ook geen code schrijven.

Weet dat de code een stuk efficiënter kan worden opgebouwd. maar wil je toch enig zins een voorbeeld geven waarin je eisen (volgens mij) mee worden ingewilligd:

Plak deze code in een module mbv de VBE (alt + f11 vanuit excel):
Code:
Sub overzetten()
Dim c As Range
Dim laatsteregel, laatsteregel2, teller As Long

Application.ScreenUpdating = False

teller = 0
    laatsteregel = Sheets("Blad1").Range("A65536").End(xlUp).Row

For Each c In Sheets("Blad1").Range("A1:A" & laatsteregel)
        If c <> "" Then
            If Sheets("Blad2").Range("A1") = "" Then
                c.Copy Sheets("Blad2").Range("A1")
                teller = teller + 1
            Else
                laatsteregel2 = Sheets("Blad2").Range("A65536").End(xlUp).Row
                c.Copy Sheets("Blad2").Range("A" & laatsteregel2 + 9)
                teller = teller + 1
            End If
         End If
    Next

MsgBox "Er zijn " & teller & " regels overgezet!!"

Application.ScreenUpdating = True

End Sub

van acces naar word

waarom de tussenstap Excel als je vanuit Access naar Word kan gaan? je maakt een query waar je een parameter opgeeft van welke adressen moeten genomen worden en je voegt dit samen met je Worddocument.

steven

PS een betere titel is handig om te weten waarover het gaat. op dit deel van het forum zijn het allemaal excelvragen. ook om op te zoeken is een betere titel beter.

Laatst bewerkt:
Re adressen vanuit Acces naar Word

Beste Keith,

Ik weet niet of dit optimaal is maar soort gelijk zou kunnen alleen in Word nog even je document naar etiketten zetten en klaar is kees.
Zie bijlage Acces met uitvoer naar txt bestand die je vervolgens in Word kunt openen en samenvoegen

suc6 Willem

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan