• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cray

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Berichten
127
Beste mensen,

Ben zelf geen grote held met Excel vandaar dat ik hier kom voor hulp. Ben bezig met een aanwezigheidslijst te maken in Excel. Nu wil ik graag zo instellen dat als iemand present is. Ik alleen een 'P' hoef in te vullen en dat eigenlijk het volgende gebeurd: de cel wordt een bepaalde kleur en deze 'P' heeft een waarde van 1, waardoor ik onderaan de lijst automatisch kan zien hoeveel er aanwezig zijn. (Dit automatisch optellen heb ik al verwerkt)

Iemand die hier een handig trucje voor heeft? Volgens mij moet het niet heel moeilijk zijn, alleen is m'n vraag net te specifiek voor google.
 
Cray,

waarom een "P" invullen als een 1 ook kan....
En dan samen met voorwaardelijke opmaak, zoals Gerard oppert.
 
Ja ik ga dat ook gewoon doen. Zit het allemaal weer veel te ingewikkeld te maken.

bedankt voor de snelle reacties heren!
 
Hoi Cray,

Als je meer statussen wilt toekennen is een combinatie van Gegevensvalidatie en Voorwaardelijke opmaak wellicht een optie.

Onderin optellen met aantal.als

Bijgaand een klein voorbeeldje.
 

Bijlagen

  • Afwezig.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan