• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

bwetpdpa

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Mijn vraag is de volgende:
Ik heb in een excel kolom, verschillende e_mailadressen.
Maar ook lege cellen in die kolom.

Wat ik wil is het volgende:
1. de lege cellen eruit doen
2. de emailadressen copieren in יeen veld, zodanig dat ik een copy paste in outlook kan doen, en de mails naar (1000) adressen kan versturen.

ps: er bestaat vast wel geen maximum bestemmelingen voor outlook express???

zie voorbeeld dat ik hierbij opstuur.

Bijlagen

de lege cellen haal je eruit door te sorteren op het emailadres. je selecteert de cellen met emailadres en je plakt deze gewoon in outlook. of er een beperking is, is een vraag voor een ander forum.
denk er wel aan dat je de adressen in de BCC zet.

steven

PS kies de volgende keer ook voor een passende titel. 'excel vraag' op een excelforum staat eigenlijk een beetje belachelijk.

bwetpdpa

Val mij aub niet lastig via email.

En dan nog zeker geen 3 keer.

Die mails beantwoord ik toch niet (deftig), voor dergelijke verzoeken om hulp.

Wigi

ik denk wel dat er een scheidingsteken tussen moet, maar in bcc misschien weeral niet; ik weet het eigenlijk niet goed.

ik denk wel dat er een scheidingsteken tussen moet, maar in bcc misschien weeral niet; ik weet het eigenlijk niet goed.

Kijk voor code op mijn site, dan Excel, dan VBA-code, dan "Cellen samenvoegen"

Schitterend gewoon, Wigi, heel erg bruikbaar!!
Heel erg bedankt!!

Moet daar geen scheidingsteken tussen?
in ieder mailprogramma waar ik mee werk (lotus notes, outlook, webmail) zet het systeem er zelf scheidingstekens tussen. ik denk omdat ieder adres een nieuwe regel is.

steven

Waarom niet rechtstreeks vanuit Excel mailen?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan