Excel vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

SvenVL

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2016
Beste,

Ik heb volgend probleem/case.

In Sheet 1 zitten bv. 30 lijnen.
Sheet 2 is een soort document die moet ingevuld worden met de gegevens uit Sheet 1. 1 document van Sheet 2 komt overeen met 1 lijn in Sheet 1.

Uiteindelijk zou ik graag in dit geval 30 verschillende pdf documenten willen aanmaken. Ik heb al gevonden om 1 pdf document te maken, maar 30 verschillende documenten lukt mij niet. De naam van iedere pdf zou ook automatisch al moeten ingevuld staan

Hopelijk kan er mij iemand helpen.
Alvast bedankt

Gr
Sven

Plaats even een voorbeeldbestandje met hoe het eea in elkaar steekt.

Beste VenA,

In bijlage een voorbeeldbestandje. Wat zou het doel zijn:
In Sheet Adressen zitten 3 lijnen met gegevens.
In Sheet Factuur zit een soort document.
Bedoeling is dat in de sheet Adressen een knop komt die in dit geval 3 pdf-documenten aanmaakt. Elk document moet de lay-out hebben van de Sheet Factuur. De naam van het pdf document zou telkens moeten ingevuld zijn en bevindt zich ook in de Sheet Adressen (variabele Naam bestand)

Hopelijk is het een beetje duidelijk.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsxgr
Sven

Bv.

Even het path aanpassen waar het moet worden opgeslagen (blauwe coderegel).
Code:
Sub hsv()
Dim sn, i As Long
sn = Sheets("adressen").Cells(1, 3).CurrentRegion
For i = 2 To UBound(sn)
  With Sheets("factuur")
    .Cells(3, 4) = sn(i, 2)
    .Cells(4, 4) = sn(i, 1)
    .Cells(13, 5) = sn(i, 3)
    .Cells(13, 9) = sn(i, 4)
    .Cells(17, 5) = sn(i, 5)
    .Cells(17, 9) = sn(i, 6)
    .ExportAsFixedFormat 0, "[COLOR=#3366ff]c:\users\Sven\documents\[/COLOR]" & sn(i, 7)
  End With
 Next i
End Sub

Beste HSV,

Ik heb een knop toegewezen aan de macro en de pdf's worden perfect opgeslaan --> Super dus:)..

Hoe kan ik ipv pdf-bestanden op te slaan, ze direct onmiddellijk allemaal openen?

gr
Sven

Plaats zes komma's en true achter sn(i,7).
Code:
sn(i, 7), , , , , , true

Beste Harry,

Wat ik zie aan wijzigingen:
1) Bestand werd opgeslaan als .xlsb: was dit de bedoeling?
2) In Sheet Blad 2 (Zoek Filter) werd onderaan volgende code toegevoegd:

Private Sub Worksheet_Activate()
arr = Sheets("Routes").Cells(1).CurrentRegion.Columns(1).Offset(1).SpecialCells(2)
With CreateObject("System.Collections.ArrayList")
For i = 1 To UBound(arr)
If Not .contains(arr(i, 1)) Then .Add arr(i, 1)
Next
.Sort
Sheets("Zoek filter").ComboBox1.List = .toarray
End With
End Sub

Is de Code op This Workbook dan nog nodig?
3) Wanneer ik nu in de Sheet Routes in kolom A waarden (tekstvelden/numerieke velden lukt niet?) toevoeg, komen die correct in Combobox 1 bij, maar in combobox 2 krijg ik dan soms geen mogelijkheden om te kiezen en soms wel. Soms krijg ik ook foutmelding Fout 9 Tijdens uitvoering - Het Subscript valt buiten het bereik (Is dit omdat niet alle kolommen ingevuld zijn?)

ALvast heel erg bedankt.
gr
Sven

Laatst bewerkt:
Het bestand wat je geleverd hebt is bedoeld om alle gegevens per rij in te vullen.

Een .xlsb is kleiner om te plaatsen op het forum, maar het forum kan grotere bestanden dan 100kb aan met die extensie.

Code in Thisworkbook is nodig als je niet van tabblad verwisseld.

Laatst bewerkt:
OK. Het is mij gelukt om 9 afzonderlijke comboboxen te maken (die van elkaar afhangen)
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is dat ik die comboboxen allemaal in 1 formulier plaats ipv. in een sheet .

Ik heb al een formulier aangemaakt en de code van 1 combobox gekopieerd, maar in het formulier blijft de combobox leeg:(.
In het formulier zou ik dan ook een knop willen die de gekozen waarden van de comboboxen naar een aparte sheet kopieert.

Gr
Sven

De eerste code komt in de 'Initialize' van het form.
De overige gewoon in de module van het formulier.

Code:
[COLOR=#333333]ComboBox1.List = .toarray[/COLOR]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan