• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

guy tillmans

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Berichten
33
Hallo ik heb een vraag over excel. IK wil in een bestand de volgende voorwaarde hebben in cel a6. Stel: a6 = ja, dan moet de inhoud(gewoon tekst) van cellen a1:a5 gekopieerd worden naar bv b10:b15. Wie kan mij helpen?
 
1
2
3
4
5
ja

Onderstaande formules, vanaf =, type je in de cellen B10 / B14

B10 =ALS($A$6="ja";A1;"")
B11 =ALS($A$6="ja";A2;"")
B12 =ALS($A$6="ja";A3;"")
B13 =ALS($A$6="ja";A4;"")
B14 =ALS($A$6="ja";A5;"")
 
Tank you very much, ga het straks uitproberen, Enige vraag rest nog: indien diezelfde cel aan verschillenede voorwaarden moet voldoen?: dus als cel a6 =nee dan a1:A5 kopieren naar c1:c5 en als a6 =nooit , dan a1:a5 kopieren naar d1:d5. Bedankt alvast
 
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$A$6" Then
    Select Case Target.Value
        Case "ja"
            [B10].Resize(5) = [A1:A5].Value
        Case "nee"
            [C1].Resize(5) = [A1:A5].Value
        Case "nooit"
            [D1].Resize(5) = [A1:A5].Value
    End Select
    End If
End Sub
 
1
2
3
4
5
ja

Onderstaande formules, vanaf =, type je in de cellen B10 / B14

B10 =ALS($A$6="ja";A1;"")
B11 =ALS($A$6="ja";A2;"")
B12 =ALS($A$6="ja";A3;"")
B13 =ALS($A$6="ja";A4;"")
B14 =ALS($A$6="ja";A5;"")


Dan type je onderstaande er nog even bij in de cellen D10 / D14

=ALS($A$6="Nooit";A1;"")
=ALS($A$6="Nooit";A2;"")
=ALS($A$6="Nooit";A3;"")
=ALS($A$6="Nooit";A4;"")
=ALS($A$6="Nooit";A5;"")
 
Bekijk bijlage Map1.xls

Ik zit met een denk fout: de bedoeling va jullie is prima maar jullie kijken vanuit de doel cel. Ik zal het uitleggen aan de hand van voorbeeld boven Ik beheer een data bestand van 360 patienten en elke patient moet in kolom f een commando kunnen krijgen die verschillend kan zijn, bv LP of BB of KNO of GO : Indien cel f1 aan voorwaarde "lp"voldoet meten cellen a1 tm e1 naar blad 2 gekopierd naar cel a1 tm e1. Indien die zelfde cel BB bevat moeten inhoud van a1:e1 naar blad 2 gekopieerd worden,
Indien f1 "kno"bevat naar blad 3 enz.
Dit moet voor alle 360 patienten in blad mogelijk kunnen zijn. Met andere woorden ik wil ale patienten die op poli BB komen in apart tabblad krijgen , en idem voor patienen die naar poli LP gaan enz. Hoop dat het een beetje duidelijk is anders hoor ik het wel

gr guy
 
Ten opzichte van wat je vraagt vind ik je voorbeeld bestandje maar heeeel sumier . . .
Wat wil je precies waar hebben? Dat zullen zowel formule- als vba-vrijwilligers zich afvragen.

Succes,

P.S.
Lees mijn handtekening eens, voor jou is het helder hoe je het hebben wilt, wij moeten gokken.
 
@Martin
Catchy handtekening :thumb:

@Guy
In bijlage mijn interpretatie van jouw vraag
Als in kolom F een code geplaatst wordt, worden de gegevens naar het betreffende blad gekopieërd. Er is ook een controle ingebouwd zodat een regel geen 2x naar hetzelfde blad gekopieërd kan worden.
Bekijk het eens en laat maar iets weten.
 

Bijlagen

  • Beheer.xls
    31 KB · Weergaven: 42
@ warm bakkertje: jouw opzet is wat ik bedoel echter hij werkt niet, heb zelfs de macrobeveiliging op gem. gezet.
Ik heb een stuk van het originele bestand toegevoegd om nog duidelijker te zijn naar iedereen, (ik ben helaas een gemmidelde "excelkenner"dus neem mijn technisch sumiere uitleg niet kwalijk.
Bovenstaand bestand is een deel van mijn totale patientenbestand. IN tabblad "totaal" moet in kolom O meerdere commandos/per patient(rij) kunnen worden ingevoerd( of "lp"of "bb", of "kno"of "go"). Inde andere tabbladen heb ik een voorbeeld hoe het zou moeten uitzien.(dat mag voor mij zonder originele opmaak) Het gaat voor mij puur dat de patienten automatisch gefilterd worden vanuit tabblad "totaal". Dus alle patienten met LP in kolom O worden gekopieerd naar tabblad LP. alle patienten met kno in kolom O worden gekopieerd naar tabblad KNO enz. UIteraard indien in tabblad "totaal"bv, "LP" weer weggehaald word uit Kolom O, moet de bijbehorende patient ook weer verdwijnen uit het tabblad "LP".Hopelijlk is het beter uitgelegd nu, Toch bedankt voor alle effort.
 

Bijlagen

  • voorbeeldhelpmij.xls
    38 KB · Weergaven: 64
Test deze al eens uit voor het plaatsen van een naam. Voor het synchroon verwijderen van een naam moet je nog even wachten :D
 

Bijlagen

  • voorbeeldhelpmij(1).xls
    58,5 KB · Weergaven: 83
Fantastisch , dat is wat ik zoek. Hoop dat het je ook lukt macro te maken dat indien commando uit kolom O weer verwijderd , patient weer verdwijnt uirt submap.
Het bericht bij openen"macro's in of uitschakelen"krijg ik dat niet weg? , of altijd op inschakelen instellen?
Bedankt alvast , echt super
 
Test de bijlage eens uit en laat iets weten.
Voor het verwijderen selecteer je een naam en klik dan op de knop DEL
 

Bijlagen

  • voorbeeldhelpmij(1).xls
    62 KB · Weergaven: 31
Hoi warme bakkertje, bedankt ,Dat lijkt er heel aardig op, Echter zou het niet mogelijk kunnen zijn om gewoon in kolom O van blad "totaal"het commando weg te halen ( LP of BB of GO of KNO) zodat hij ook verdwijnd in tabblad, dit voor onze secretaresse, Is logischer, Mijn Dank alvast
 
Beste Guy, bij ons bestaat er een spreekwoord 'Geduld is een schone deugd' . Vergeet niet dat dit forum draait op de VRIJWILLIGE hulp van velerlei mensen, die naast hun dagtaak hun kennis delen met mensen die met vragen zitten. Ikzelf bv werk 6 dagen op 7 +/- 13 uur per dag, dus aanvaard hierbij mijn nederige excuses indien het antwoord je niet snel genoeg gekomen is :mad:
Bij dergelijke opmerkingen welt in mij de drang om deze vraag te passeren op, maar aangezien ik van nature zachtaardig ben :evil: zie bijlage
 

Bijlagen

  • voorbeeldhelpmij(1).xls
    62 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Hey Bakkertje,

Ik ben ernstig onder de indruk wat je hier in zo een korte code, en in korte tijd, :) hebt gecreëerd.

Zou je de code ook willen verklaren? Ik begrijp 'm namelijk maar half.
Zou het zeer waarderen.


Gr. Arjan
 
@ Arjan
In een notedop kijkt de code allereerst of er in de juiste kolom een code ingevuld wordt(target.column en target.Value)
De code wordt gekopieërd naar de kolom ernaast om bij het verwijderen v/d code toch het juiste werkblad te kunnen selecteren.
Dan wordt deze code gebruikt om de juiste sheet te selecteren en wordt er gekeken of de naam, in combinatie met het adres(ingeval dezelfde namen meer voorkomen) al bestaat.(2 x het Find-commando)
Zoja krijg je een melding en wordt de macro verlaten(msgbox); zoneen wordt de ganse regel van het hoofdblad gekopieërd naar het juiste werkblad.(copy-bewerking)
Wordt er echter geen waarde ingevuld (bij delete) dan wordt er weer gezocht naar de naam op het juiste tabblad en weer in combinatie met het adres wordt de ganse regel verwijdert.
De gebruikte code wordt dan ook gewist uit de hulpkolom.
Hopelijk kan je hiermee iets mee:thumb:
 
Voordat ik uberhaupt bestand test, wil ik mijn welgemeende excuses aanbieden en mijn waardering uitspreken voor jullie effort. Echter was bang dat de vraag in de " vergetelheid"kwam, mijn excuses hiervoor, zal vanavond bestand testen. Thanx
 
Bedankt voor aljullie inzet . Ik hem getest en er lijken enkele "bugs"in te zitten.

1: INdien je alle rijen/patienten het zelfde commando geeft Bv "lp", en ze daarna weer 1 voor 1 weghaald in tabblad "totaal"blijft er eentje staan in subblad "lp".
2: Indien je in tabblad "totaal"meerdere commando's tegelijk weghaald krijg je foutmelding van Microsoft visual basic : fout 13, "typen komen niet met elkaar overeen", klik ik op foutopsoring , word macro weergegeven, indien ik die weer sluit daarna werkt de functie niet meer, dit geld dan voor ALLE rijen/patienten
3: Indien je in tabblad "totaal", bv het commando "lP" bij een patient, DIRECT overschrijft met een ander commando bv: "KNO"dan word de betroffen patient wel toegevoegd aan tabblad "kno"maar vedwijnt niet uit tabblad "lp".

Met vriendelijke groet,
en sorry nog voor de te "enthousiaste" reactie eerder deze week.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan