• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel; waarde weergeven met meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fermacelli

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2011
Goedemiddag,

Zelf kom ik niet uit het volgende vraagstuk, misschien hebben jullie een creatieve oplossing.

Kolom A: Locatienummers (A1-01, A1-02 tot en met A1-10)
Kolom B: Locatie bezet (Ja = 1, Nee = lege cel "")

Hoe kan ik in laten zien met een formule welke locatie leeg is? Hierbij zijn twee voorwaarden:

1). De laagste nummerieke waarde van Kolom A wordt weergegeven
2). Kolom 2 = lege cel ""

Voorbeeld: Locatie A1-02 en locatie A1-08 zijn leeg (Kolom B = leeg). Welke formule laat dan de waarde "A1-02 zien"?

Groet, Fermacelli

In plaats van een beschrijving kun je voortaan beter een voorbeeldbestand plaatsen..

Maar ok, probeer deze eens:
Code:
= "A1-"&TEKST(MIN(ALS(B2:B11="";--RECHTS(A2:A11;2);""));"00")
Let op: dit is een matrixfunctie, dus afsluiten met Control+Shift+Enter.

In A2 t/m A11 staat de locatienummers, in B2 t/m B11 of ze bezet zijn of niet. Nam aan dat er in A1 en B1 een koptekst staat.

Beste AlexCEL,

Weer iets nieuws kunnen zien vandaag (Matrix functies).

Bedankt, levert precies het gewenste resultaat op!

Betreft bijlage, klopt. De knop voor bijlage toevoegen krijg ik niet gevonden (website lijkt verandert te zijn t.o.v. verleden).

Groet, Koen

Mooi dat het werkt. In de helpfunctie van Excel kun je wel meer vinden over matrixfuncties.

Onder tekstvak "snel reageren" zit een knop "ga geavanceerd". Hier vind je het paperclipje om bijlagen toe te kunnen voegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan