• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel, waarden in workbooks vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
De bereiken zullen niet correct zijn benoemd.
Heb je wel evenveel gegevens in kolom A staan als in kolom ES?

Ik kan van hieruit niet zien welke bereiken van toepassing zijn.
Gaat het wel over 1ste blad en 2de blad?

Anders moet je die sheet(1) en sheet(2) wijzigen in de echte namen van het bestand.

Ja in kolom A en ES staan evenveel gegevens gevuld.

In het eerste blad (sheet1) staat de GTIN in kolom ES. Deze sheet loopt t/m kolom HO.
In het tweede blad (sheet2) staat de GTIN in kolom AO. Deze sheet loopt t/m kolom GS.

Ik heb het nu als volgt aangepast:

Code2.png

Echter krijg ik nog steeds de run time error. Kan jij zien wat ik verkeerd doe?
Ik kan het bestand niet meesturen i.v.m. de info die er in staat.

Loop eens mbv F8 door de code en check telkens de waarde van de items die gezocht worden cl.row, Lrij, .....

Post anders dat bestand maar vervang de gegevens door dummywaarden.

Vanaf 2013 vind je bij Office Professional Plus de add-in Inquire. Die kan twee workbooks vergelijken.

Sorry het duurde even, maar ik heb gezocht of er misschien collega's waren die mij ermee konden helpen, maar helaas.
Een dummy bestand maken wordt wel lastig (erg veel kolommen en regels in 2 sheets).
Om te kijken of ik de verwijzingen wel goed begrijp heb ik een screenshotje gemaakt, ben benieuwd of ik het juist heb of niet.

2016-02-11_1003_001.png

Je kan het voorbeeld dat je reeds postte iets uitbreiden en de benamingen van de tabs en de precies layout toepassen.
Want ik vrees anders dat we er niet direct uitkomen.

Sorry, ik had hier al een reactie op gezet (dacht ik), maar ik denk dat ik vergeten ben om daadwerkelijk de reageren knop in te drukken :confused:

Ik ben er nog niet uit, maar heb momenteel niet echt de tijd om een 'dummy' bestand te maken.
Ik hoop wel binnenkort.

Moet ik de vraag dan sluiten of kan het nog even open blijven staan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan