• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel waardes overnemen van ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

firefly1979

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2015
Beste helpers,

Ik ben op zoek naar wat waarschijnlijk achteraf heel makkelijk blijkt te zijn, maar ik kom er even niet uit.

Ik heb In mijn tabblad "BLAD1" in Cel B21 een keuzelijst die verwijst naar het tabblad "Opzoeklijst" Kolom A.
In het tabblad "Opzoeklijst" staan twee kolommen. Kolom A bevat Namen van personen en Kolom B bevat de corresponderende Adresgegevens.
Nu wil ik graag dat als ik een keuze maak in tabblad "BLAD1"Cel B21, cel B22 automatisch het juiste corresponderende adres laat zien uit Kolom B van tabblad "Opzoeklijst).
Dus alle keuzes uit Kolom A corresponderen met dezelfde rij van kolom B. Vb. Kolom A1 hoort bij B1, A2 hoort bij B2 etc.

Bedankt alvast.

Prima uitleg, maar nog beter als je het betreffende document ook even plaatst.

firefly,

welkom op Helpmij.nl!
zoals edmoor al aangeeft is het altijd goed om een voorbeeld excelbestand mee te posten.
Zonder dat bestand dit antwoord: daarvoor is de funktie vertikaal zoeken (vert.zoeken) uitgevonden.

Laatst bewerkt:
Jullie hebben helemaal gelijk, ik dacht wellicht lukt het zo.
Bijgevoegd een test bestandje, let niet op de voorbeeld gegevens.:D
Wat ik dus graag zou willen als ik een keuze maak uit "Blad 1" bij Naam dat de rest van de gegevens Automatisch aangevuld worden uit tabblad "Opzoeklijst".
De gegevens van B1, C1, D1 en E1 uit tabblad "Opzoeklijst", dienen ingevuld te worden bij tabblad "Blad 1" B2, B3, B4, B5 en B6, zodra de naam gekozen wordt in tabblad "Blad 1" cel B1.

Alvast iedereen bedankt voor het meedenken.:thumb:

Bijlagen

Wauw dat is precies wat ik zocht. Dank je wel voor de zeer snelle hulp. Geweldig.
Nu wil ik er natuurlijk ook wat van leren, dus had ik nog even een vraag over de formule.
Wat doe de laatste nul in de formule?
Ik hoop straks namelijk een flinke lijst te kunnen maken en moet dan wel weten hoe ik de formule kan uitbreiden/herschrijven.
Nogmaals bedankt voor de super snelle service!!:thumb::thumb::thumb::thumb::d

De laatste nul, Zoek exact op het geen hij moet vinden, het moet dus gelijk zijn.
De 0 is gelijk aan onwaar en een 1 is gelijk aan waar.

Kijk anders even in de Help van Excel voor een betere uitleg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan