• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel-werkblad automatisch invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alegandro

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Wat ik wil is waarschijnlijk heel goed mogelijk, maarrrr....
ben sinds kort begonnen met macro's, want met gewone formules kwam ik er aldoor niet uit.
maar het volgende probleem:
ik heb blad 1: artikel lijst+bijbhorende prijs.
blad 2 t/m 14: week 1 t/m 13, waarin de aantalen van de arikelen wordt genoteerd en eea wordt uitgerekend.
blad 15: overzicht van kosten.

goed nu heb ik blad 2 netjes opgemaakt met formules die werken met de cellen op blad 1 en op blad 2.
op blad 3 is dit met blad 1 en blad 3. alleen de cellen van blad 1 zijn 2 kollommen verschoven, dat moet ook.
nou wil ik de opmaak van blad 2 "opslaan" dus met de opmaak en de formule structuur.
dan wil ik bij blad 15 een knop die het volgende doet: "Voeg een nieuwe week toe". hij moet dan via macro een nieuw werkblad toevoegen dus een nieuwe week, bijvoorbeeld week 3. hij moet dan de opmaak van week 1 overnemen+de bijbehorende formules, maar die formules moet hij aanpassen voor week 3. dus 4 kollommen opgeschoven.

het eea is me wel gelukt,maarrr ik krijg de macro niet zoals ik hierboven heb beschreven.
kan iemand mij vertellen hoe dit moet, en nog veel mooier zou zijn: zou iemand die bizar goed is met vba mij misschien zelfs de code willen aanreiken??

bedankt,

Kun je je bestand uploaden, dat praat en werkt wat makkelijker.

Groeten,

M.

Alstu,

ik heb alleen zoals je ziet een aantal werkbladen weggehaald om onder de 100kb te blijven, maar je heb iig een idee hoe het bestand eruit ziet nu.
een nieuw weeblad moet altijd worden ingevoerd voor het werkblad subtotaal en dan naam = vorige week +1.

alvast bedankt,

Bijlagen

Hallo,

Ik heb een macro gemaakt die een kopie maakt van week 11 en automatisch de naam aanpast aan de volgende week. Als je de macro een paar keer draait (het zijn maar 2 regels) krijg je dus week 12, week 13, week 14 etc.
Ik heb verder het werkblad week 11 aangepast zodat alles automatisch verandert. Met alles bedoel ik de prijzen, artikelnr etc.
Omdat het bestand iets te groot is om hier te plaatsen heb ik de formules van een aantal regels verwijdert. Het enige wat je hoeft te doen is de cellen selecteren en de formules naar beneden slepen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
hartstikke bedankt, dit was inderdaad hetgeen ik bedoelde

Alleen onderstaande formule, maakt het bestand erg traag. Als ik nu de top 10's wil laten sorteren(die je ook hebt gemaakt.:o) dan duurt dat bijna 10 minuten.

=F3*VERSCHUIVING(artikelen!$A$1;RIJ()-52;VERGELIJKEN(DEEL(CEL("bestandsnaam";$A$1);VIND.ALLES("]";CEL("bestandsnaam";$A$1))+1;255);artikelen!$1:$1))

is er nog een andere manier om de cel formules automatisch door te voeren?

Hallo,
Alleen onderstaande formule, maakt het bestand erg traag. Als ik nu de top 10's wil laten sorteren(die je ook hebt gemaakt.:o) dan duurt dat bijna 10 minuten.

=F3*VERSCHUIVING(artikelen!$A$1;RIJ()-52;VERGELIJKEN(DEEL(CEL("bestandsnaam";$A$1);VIND.ALLES("]";CEL("bestandsnaam";$A$1))+1;255);artikelen!$1:$1))

is er nog een andere manier om de cel formules automatisch door te voeren?

Het kan aan je pc liggen dat het zo traag wordt, alhoewel het bestand met het toevoegen van werkbladen snel veel groter wordt.
Ik moet me even beraden over een alternatief.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

Ik ben even met het bestand aan de slag gegaan en ik heb het bestand en de macro enigzins aangepast.
Bij week 11 heb ik een kolom toegevoegd (Kolom B) waarin de prijzen komen te staan.
Met de macro wordt opnieuw de artikelnummers en de bijbehorende prijzen gezocht en in de juiste werkblad geplaatst. Hierdoor zijn er geen verwijzingen meer nodig naar het 1e werkblad en scheelt dit enorm in de grootte en snelheid van het bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een macro gemaakt die een kopie maakt van week 11 en automatisch de naam aanpast aan de volgende week. Als je de macro een paar keer draait (het zijn maar 2 regels) krijg je dus week 12, week 13, week 14 etc.

Dit stuk macro zou ik dus ook dolgraag gebruiken. waar is dit te vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan